آبگیری سازه های آبخیزداری بشاگرد به دنبال بارندگی های اخیر

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،علی مبارکی مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشاگرد گفت:بدنبال بارندگی دو روز گذشته سه میلیون متر مکعب سیلاب در ۱۰ سازه آبخیزداری در بشاگرد آبگیری شد.

وی افزود:بارش‌ها درسازه‌های آبخیز ایرر، کاهکن، دستگرد درگاز، موردن، حسین آباد، تنگ سهران، بنبارک بخش گوهران ذخیره شد.

مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشاگرد گفت: سازه آبخیز کهور بخش گافروپارامون و سازه کوه حیدر بخش مرکزی نیز آبگیری شد.

علی مبارکی افزود:کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، مدیریت روان آب‌ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن، حفاظت خاک، مقابله با خشکسالی و اجرای طرح‌های آبخیزداری در سرشاخه‌های بالادست از اهداف ذخیره سازی آب در سازه‌های آبخیزداری است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید