خبر فوری
هرمزبان:

کوتاه از شهرستان‌ها

تصویب پایگاه ملی
اهواز- خبرنگار کیهان: با موافقت اعضای شورای پایگا‌ه‌های سازمان میراث فرهنگی کشور، محوطه تاریخی «دستوا» در استان خوزستان به عنوان پایگاه ملی مصوب شد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان خاطرنشان کرد: خوزستان پیش از این دارای سه پایگاه ملی به نام‌های «آیایپر» ایذه، «ارجان و چگاسفلی» بهبهان و «گندی‌شاپور و ایوان کرخه» دزفول بود که با تصویب محوطه تاریخی «دستوا» تعداد پایگاه‌های ملی استان به چهار عدد افزایش یافت.
شهر دستوا در جنوب غربی شهرستان شوشتر و در میان اراضی میان آب واقع شده است که با وجود آثاری از دوره اشکانی،‌ ساسانی و اسلامی در آن، حکایت از حیات دیرینه دارد.
سکونت‌گاه‌‌های غیررسمی
* مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: هیچ استانی ماننداستان خوزستان برنامه‌های توسعه‌ای یا بهره‌برداری اقتصادی نداشته است که همه این عوامل موجب ایجاد سکونت‌گاه‌های غیررسمی شده است.
«محمدصادق کریمی‌کیا» با تاکید بر لزوم جلوگیری از گسترش سکونت‌گاه‌های غیررسمی اظهار کرد: خوزستان شرایط خاصی دارد و هر کدام از مناطق حاشیه‌نشین این استان دارای ویژگی‌های خاصی است.
وی با اشاره به تصویب تاسیس پنج دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در سال جاری تصریح کرد: اعتبار این دفاتر دریافت شده است و باید مناطق استقرار این دفاتر مشخص شود.
مراجعین مرکز ناباروری
اردبیل- خبرنگار کیهان: رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از مراجعه 33 هزار زوج نابارور به مرکز ناباروری قفقاز در اردبیل خبر داد.
مهران اوجی گفت: فعالیت‌های موفقیت‌آمیز این مرکز توانسته است امید به زندگی را در خانواده‌های نابارور افزایش دهد.
وی افزود: تاکنون 269 زوج از جمهوری‌ آذربایجان و عراق به این مرکز مراجعه کرده‌اند که این امر می‌تواند توسعه صنعت گردشگری سلامت و افزایش کیفیت خدمات درمانی را به دنبال داشته باشد.
وی به فعالیت‌ شرکت‌های مستقر در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره کرد و گفت: در این مرکز 15 شرکت با 30 ایده فناورانه در حال تولید داروهای گیاهی مورد نیاز کشور می‌باشند.
اهدای نوشت افزاز
اصفهان- خبرنگار کیهان: با آغاز نخستین روزهای بازگشایی مدارس، مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه 10 هزار بسته نوشت‌افزار به ارزش 3 میلیارد ریال به دانش‌‌آموزان نیازمند استان اصفهان اهدا کردند.
آب و برق و گاز رایگان
ساری- خبرنگار کیهان: نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون هیچ‌ مدرسه دولتی نباید از اول فروردین ماه هزینه‌های آب و برق و گاز را بپردازد و با توجه به اینکه وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط از این قانون اطلاع دارند، بعید است برای مدرسه‌ها از این بابت مشکلی به وجود آید.
سید حمایت میرزاده خاطرنشان کرد: مشکل کنونی مدارس به دلیل بدهی سال‌های قبل آنها نسبت به هزینه‌های آب و برق و گاز و پیش از تصویب قانون معافیت مدارس از پرداخت این قبوض است؛ به همین دلیل چگونگی پرداخت آنها باید به همان روالی باشد که پیش از این محاسبه می‌شد. معافیت مدارس از پرداخت پول آب و برق و گاز از فروردین تا اسفند 97 قابل محاسبه است.
نام‌نویسی زائزان اربعین
* مدیر حج و زیارت مازندران با اشاره به نام‌نویسی 8 هزار و 666 نفر تاکنون در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی گفت: تاکنون روادید هزار و 690 هم استانی صادر شده است.
ساداتی با بیان اینکه 220 دفتر زیارتی فعال در مازندران آماده دریافت گذرنامه زئران مراسم اربعین حسینی هستند افزود: کنسولگری موقت عراق در ساری در مدت 48 تا 72 ساعت پس از دریافت گذرنامه؛ روادید زائران را صادر می‌کند.
تملک ساختمان
تبریز- خبرنگار کیهان: اعضای شورای شهر تبریز یک فوریت طرح احیای بافت مقبرهًْ‌الشعرا این شهر را، تصویب کردند تا ساختمانهای حریم آن، تملک شوند.
شورای شهر تبریز طرح دو فوریتی اعضا مبنی بر تملک ساختمان‌های 9 طبقه در حریم مقبرهًْ‌الشعرا را مورد مطالعه قرار داد که طی آن شهرداری مکلف به تملک این ساختمان‌ها شد.
تسهیلات اشتغال بانوان
جاسک- خبرنگار کیهان: فرماندار شهرستان جاسک گفت: تسهیلات خوبی از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین دولت در اختیار بانک‌ها قرار داده شده که می‌توانند برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در اختیار بانوان قرار دهند. محمد رادمهر گفت: بانوان می‌توانند جشنواره غذاهای محلی،  و بازارچه‌های محلی راه‌اندازی و برای بانوان اشتغال ایجاد کنند.
* وی گفت: به زودی 70 روستای شهرستان جاسک به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند.
رادمهر افزود: برای حل مشکل دیتا و اینترنت روستاهای جاسک مقرر شد دکل‌های مخابراتی شهرستان جاسک تا دوماه آینده به روز و ارتقاء داده شوند.
وی خاطر نشان کرد: عملیات راه‌اندازی تلفن ثابت در شهر لیردف آغاز شده و تا دو ماه دیگر خط تلفن ثابت واگذار می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین به دو محله شهر جاسک که تلفن ثابت ندارند، تا پایان سال 97 خطوط تلفن ثابت واگذار می‌شود.
برپایی موکب در عراق
ساری- خبرنگارکیهان: مدیر حج و زیارت مازندران با اشاره به ثبت‌نام 7 هزار زائر مازندرانی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: صدور ویزا برای متقاضیان در ساری آغاز شده است.
حبیب‌الله ساداتی افزود؛ 10 موکب از شهرهای بابل، ساری، نور، قائمشهر، فریدونکنار، نکا و دیگر شهرهای استان برای پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی در عراق برپا می‌شود.
محرومیت‌های لیردف
جاسک- خبرنگار کیهان: شهردار لیردف گفت: شهر و بخش لیردف از جایگاه استراتژیکی برخوردار است ولی از داشتن ابتدایی‌ترین و مقدماتی‌ترین زیرساختهای ارتباطی محروم هست که موجب نارضایتی مردم شده است. عبدالحمید سعدینی از مدیران خواست در حوزه تلفن ثابت، همراه و اینترنت فکر اساسی شود تا رضایت مردم جلب شود.
وی گفت: مدیران فناوری اطلاعات قول مساعد درخصوص حل مشکلات مورد نظر دادند.
جشنواره داستان ایرانی
اهواز- خبرنگار کیهان: نخستین جشنواره سراسری داستان ایرانی در شهرستان شوشتر در دو بخش آزاد و حمایت از کالای ایرانی برگزار خواهد شد.
هدف از برگزاری این جشنواره جریان‌سازی فرهنگی با زبان شیوای هنر داستان‌نویسی برای کمک به تحقق شعار سال مقام معظم رهبری «حمایت از کالای ایرانی»، نهادینه ساختن اهمیت فضای کار، تولید و تلاش جهت خدمت‌رسانی به مردم با زبان داستان و شناسایی استعدادها و ارزیابی توان ادبی کشور در حوزه ادبیات داستانی اعلام شده است.
مهلت ارسال آثار تا پایان دی 97 و برگزاری جشنواره در بهمن 97 خواهد بود و نویسندگان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره سراسری داستان، در قالب مینی‌مال (داستان کوتاه) ارسال کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید