خبر فوری
هرمزبان:

بندر تاریخی جاسک اداره گردشگری ندارد

جاسک –  خبرنگار کیهان:
محمد رادمهر گفت: این شهرستان با سابقه تاریخی بیش از یک‌هزار سال قدمت از ظرفیت‌های طبیعی گردشگری فراوانی برخوردار است که متاسفانه از داشتن اداره میراث فرهنگی و گردشگری محروم است.
وی در جلسه ساماندهی سواحل شهرستان با اشاره به اینکه اکثر شهرها و کشورها با توجه به خشکسالی‌ها به دنبال دسترسی به دریا هستند، اظهار کرد: با وجود ظرفیت بزرگ و قرار گرفتن در سواحل مکران و دریای عمان باید از ظرفیت گردشگری جاسک استفاده کرد.
وی ادامه داد: این بندر پرآوازه و تاریخی در شرقی‌ترین منطقه از هرمزگان دارای خورهای منحصر به فرد متعدد، جنگل‌های حرا، بناهای تاریخی، کوه‌های مریخی و مینیاتوری، سواحل صخره‌ای شن و ماسه‌ای و برخورداری از 80 روستای ساحلی و بکر که در استان وکشور بی‌نظیر هستند، می‌باشد و با وجود ظرفیت‌های گردشگری این بندر ساحلی، به خوبی می‌توان شرق استان را به عنوان قطب گردشگری جنوب شرقی کشور معرفی کرد که متاسفانه این همه ظرفیت‌ و استعدادهای طبیعی در این منطقه مغفول مانده و حتی این شهرستان از داشتن اداره میراث فرهنگی و گردشگری محروم است.
این مقام مسئول در پایان یادآور شد: این شهرستان موردتوجه مقام معظم رهبری بوده و به عنوان یک شهر راهبردی مدنظر است و با توجه به منطقه آزاد جاسک، ایجاد پایانه نفتی، شهرک‌های صنعتی و توسعه سواحل مکران به زودی در جاسک شروع به کار خواهند کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید