آغاز برداشت میوه بنه از کوه‌های بشاگرد

به گزارش هرمزبان به نقل از   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،علی مبارکی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشاگرد گفت: برداشت بنه یا کسودنگ در کوه‌های بشاگرد آغاز شده و تا نیمه دوم آبانماه ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد امسال ۴ تن محصول میوه بنه برداشت شود که به علت خشکسالی نسبت به پارسال تغییری در میزان تولید ندارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشاگرد گفت: از هر درخت کسودنگ ۲ تا ۳ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود که این محصول در بازار‌های محلی شهرستان بشاگرد کیلویی ۱۱ هزارتومان به فروش می‌رسد.

پسته وحشی یا بنه درختی خودرو با ارتفاع دو تا هفت متر است که بصورت پراکنده در کوه‌های شمال بشاگرد و در شرق، جنوب و غرب بصورت انبوه رشد می‌کند.

این میوه کوهی مقوی کبد و طحال است، سرفه و خفقان را تسکین می‌دهد و مسکن درد کمر، پشت و قولنج است.

بنه دارای ویتامین‌های آ، ب. و د. است و برای تقویت اعصاب، درمان ترک لب و نرمی استخوان استفاده می‌شود و از شب کوری جلوگیری می‌کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید