افتتاح هشت طرح های آبخیزداری در هرمزگان تا پایان مهرماه

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،علی مبارکی مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشاگرد گفت: هشت طرح آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز تا پایان این ماه در استان به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود:این هشت طرح آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشاگرد گفت: این طرح‌ها در ۳۰ هزار هکتار حوزه ابخیز داری درشهرستان بشاگرد دست ساخت است.
علی مبارکی افزود:این طرح‌ها در دستگرد ناگرد، سرحور، پوسمن، درمار، دربندصلاح ذهبارک، گافر و پاراموندواقع هستند.
وی گفت: این هشت طرح آبخیزداری باهزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص ساخته می‌شود.مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشاگرد گفت: این سازه‌ها حدود ۵میلیون مترمکعب آب را ذخیره می‌کند.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشاگرد گفت: حفاظت خاک، کنترل آب‌های مرزی، تغدیه آبخوان‌های زیرزمینی، تقویت منابع آب آشامیدنی، پیشگیری و مهارسیل از مهمترین مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری است.
وی افزود: احیای پوشش گیاهی عرضه‌های منابع طبیعی، پایداری منابع آب کشاورزی، کمک به تامین آب اشامیدنی دام، پایداری اکوسیستم‌های طبیعی، بهبود و استمرار تولید و اشتغال از دیگر مزایای اجرای طرح‌های آبخیز داری است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید