خبر فوری

استفاده از ظرفیت دریا و سواحل بکر پارسیان را فراموش کرده ایم//اشتغال فقط جذب در منطقه ویژه نیست

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ میرزاد در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان در محل فرمانداری که با محوریت اشتغال و مسکن برگزار شد، در پاسخ به انتقادات رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی پارسیان نسبت به عدم جذب نیروهای جوان پارسیان در منطقه ویژه پارسیان بیان داشت: اشتغال و رفع بیکاری فقط در جذب نیروی کار در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خلاصه نمی شود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان پارسیان گفت: ما مسئولان و مردم شهرستان مطالباتمان را از انرژی بر بزرگتر از حد معمول قرار داده ایم و فکر و ذهنمان این است که زندگی همه جوانان به منطقه ویژه وابسته است و وظیفه این نهاد پاسخ مثبت به تمام خواسته های اشتغال مردم شهرستان است.

وی عنوان کرد: منطقه ویژه انرژی بر بر حسب نیاز تعداد نیروی مورد نظر خود را در برهه کنونی جذب کرده است و بیشتر از این هم نیاز ندارد. جذب نیرو هم اگر صورت می گیرد در حوزه پیمانکاری و پروژه های دوران ساخت است.

میرزاد با اشاره بر اهمیت مهارت آموزی جوانان تاکید کرد: مهارت آموزی یکی از الزامات کنونی جوانان برای ورود به بازار کار است. تعریف اشتغال در شرایطی که دنیا به سمت تکنولوژی های نوین می رود از پشت میز نشینی تغییر کرده است و باید با شرایط جدید وفق داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه دبیرخانه اشتغال در آینده در پارسیان راه اندازی می شود، اضافه کرد: باید از موقعیت های استثنایی و خدادادی که خداوند به ما داده است نهایت استفاده و بهره مندی را ببریم.

فرماندار پارسیان با انتقاد از اینکه استفاده از ظرفیت دریا و سواحل بکر پارسیان را فراموش کرده ایم، افزود: از موقعیت و همجواری با کشور قطر در امر صادرات و بدست گرفتن بازار قطر غافل شده ایم. در سالهای گذشته در مورد ایجاد تاسیسات و تجهیزات گردشگری برای جذب توریست و گردشگر غفلت شده است.

 

نماینده عالی دولت در پارسیان یادآور شدند:هم اکنون گنج پنهانی که از آن غفلت شده عدم استفاده ازتسهیلات کم بهره ی اشتغال روستایی ست . انتظار دارم با آگاهی بخشی مدیران ذیمدخل و دعوت از خبرنگاران و انجام مصاحبه ها ی کارشناسی شده در حوزه اشتغال به مردم اطلاع رسانی شود .

 

فرماندار شهرستان پارسیان از راه اندازی کمیته ی امور اقتصادی شهرستان به جهت تسهیل امور جوانان خبرداد و خواستار ارائه برنامه اجرایی از سوی دستگاه های فعال شهرستان در شش ماهه دوم سال جای و سال آینده شد.

 

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید