خبر فوری
هرمزبان:مسئول یک گروه جهادی در منطقه محروم بشاگرد اعلام کرد خدمات این گروه در یکی از روستا‌های این منطقه معادل دو میلیارد تومان است.

خدمات میلیاردی اردوهای جهادی در مناطق محروم

جلال عادلی در گفت‌وگو با سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه از اول شهریور امسال در یکی از روستاهای محروم منطقه بشاگرد که خمینی شهر نام دارد به سر می‌برد اظهار داشت: در اردوی فعلی قبل از اعزام گروه به منطقه ۵۰۰ نفر داوطلب داشتیم ولی باتوجه به کمبود امکانات ۱۲۰ نفر بیشتر را نتوانستیم اعزام کنیم.
وی ادامه داد: درحال حاضر ۸۰ پزشک  خدمات دندانپزشکی ازجمله عصب کشی، جراحی، ترمیمی، ساخت پروتزهای دندانی سالمندان، ایمپلنت و… ۱۰ پزشک متخصص در حوزه‌های زنان، مامایی و درمان‌های عمومی و جراحی و ۱۰ پزشک هم درمان‌های مربوط به چشم پزشکی، بینایی‌سنجی، ویزیت چشم و معاینات را انجام می‌دهند و هزار عینک را هم با خود به همراه آورده‌اند تا در صورت تشخیص برای اهالی روستا تجویز و تقدیم کنند. ۲۰ نفر باقی مانده هم مشغول امور فرهنگی ازجمله مشاوره و مربی‌گری کودکان هستند. در بین گروه رتبه یک تخصص سال ۹۶ در رشته دندانپزشکی و پژوهشگر برتر کشور هم حضور دارند.
این دانشجوی مقطع دکترا افزود: در یک برآوردی ارزش مالی خدماتی که ارائه می‌دهیم حدود دو میلیارد مشخص شده است. هفت هزار نفر ویزیت شده و خواهند شد که پنج هزار نفرشان درمان می‌شوند. هزار نفر هم به طور اختصاصی ویزیت چشم پزشکی خواهند شد.
به گفته عادلی، در اثر ارتباط با خیرین تولید‌کننده کفش چهار هزار کفش به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان هم توزیع شده و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر و صدها بسته غذایی در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی به صورت نذری تهیه و توزیع شده است. وی اضافه کرد: نکته جالبی که وجود دارد این است که هفت خانواده به همراه هم در گروه حضور دارند که اکثرا دارای مدارج عالی علمی و استاد دانشگاه هستند و به جای اینکه تعطیلات تابستان را به تفریح بروند، به اردوی جهادی آمده‌اند. پدری همراه دختر و خواهر خود، زوج جوانی، یک خواهر و برادر، پدر و پسری و دامادی به همراه پدر خانمش، بنده هم به همراه برادرم و همسرشان و خواهرزاده‌ام آمده‌ام.
مسئول گروه منتظران ظهور بیان کرد: وقتی این بچه‌ها به شهرهای خود باز می‌گردند به اذعان خانواده‌هایشان حال عجیبی دارند و بسیار تغییر کرده‌اند گویی حال زائری را دارند که به زیارت شخص بزرگی رفته است. یکی از اساتید دانشگاه می‌گفت اردوی جهادی حسی را به من داد که فقط خانه خدا این حس را به من می‌داد. خانمی نیز می‌گفت من این حس را فقط
بعد از زیارت کربلا داشته‌ام. اخیرا استاد دانشگاهی که مقیم کانادا است و سابقا مکرر در اردوی جهادی شرکت داشت به من زنگ زد و‌گریه کرد و می‌گفت نمی‌دونم چه شده که خداوند امسال توفیق حضور در اردوی جهادی را از من گرفته است.
گفتنی است، این گروه هر ساله یک برنامه جامع تابستانه دارد و در طول سال هم سه روز آخر هفته را به مناطق محروم اطراف تهران اعزام می‌شود و ایام عید نیز حدودا ۵۰ نفر را نیز اعزام می‌کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *