خبر فوری

عید قربان عید رهایی از تعلقات دنیایی و روز رهایی از آن چه غیر خدایی است .

 عید قربان عید رهایی از تعلقات دنیایی و روز رهایی از آن چه غیر خدایی است .

به گزارش هرمزبان به نقل از ایکنا از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین میرزایی در خطبه اول نماز عید با دعوت مردم به تقوای الهی دعوت نمود و عیدسعیدقربان را تبریک گفت:
وی بابیان اینکه عید قربان ریشه در دوران ماقبل تاریخ دارد اظهاد کرد :عید قربان عید رهایی از تعلقات دنیایی و روز رهایی از آن چه غیر خدایی است .
وی افزود :انسان اولیه برای به دست آوردن ترحم خدایان دست به قربانی می زد . این رسم در اسلام پذیرفته و به عنوان یک عمل با فضیلت و مقدس در اسلام مطرح شده است .
وی یادآور شد که بعد از قربانی کردن تعلقات باید خود را به منزلگاه غدیر برسانیم و عید ابراهیم خلیل را با عید ولایت پیوند بزنیم و دهه ولایت را گرامی بداریم.
حجه السلام میرزایی در خطبه دوم نمازبا اشاره به دو جمله کلیدی رهبرانقلاب اسلامی در دیدار اخیر ایشان که فرمودند “جنگ نمی شود” و “مذاکره نمی کنیم”، تصریح کرد:این جملات، انبوهی از تحلیلها و نکات دقیق را در بر دارد.
وی اظهار کرد:جملات رهبرانقلاب اسلامی مثل آب سردی بر آتش توطئه‌های دشمن ریخته شده است و از سوی دیگر پاسخی است به کسانی که در داخل کشور با این دو جنگ‌هراسی و امید دهی کاذب به مذاکره با دشمن، فرصتهای زیادی را در رفع مشکلات مردم از دست دادند.
خطیب نماز عید گفت:رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بیش از ده سال است با بیانات گوناگون و هشدارهای انذار دهنده و نیز ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و پیگیری مداوم مطالبات مردم، رسالت امام مسلمین را به بهترین نحو به انجام رسانده اند .
حجت الاسلام والمسلمین میرزایی یاد آور شد:مردم فهیم و نجیب و صبور ایران اسلامی نیز در پیوند با رهبر خویش، هماره و در همه صحنه ها در میدان ها  مانده اند.
وی عنوان کرد:مردم ایران به خاطر اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت و رهبری و شهیدان و امام شهیدان، سختی ها و رنجهای فراوانی را تحمل کرده اند و اکنون در شرایط حساس کنونی از مسئولان و منتخبان خود در قوای سه گانه انتظار و توقع دارند.
امام جمعه شهرستان با اشاره به انتظاراتی که مردم از مسؤلان دارند تاکید کرد:از مجلس و نمایندگان محترم می خواهیم، طبق عهد و سوگندی به در محضر قرآن و مردم یاد کرده اند، چشم بینا و زبان گویای مردم ودریافت صحیح مشکلات و تشخیص درست نیازها و معضلات موکلان عزیز و شریف خود باشند.
وی ادامه داد: مردم ما از وکلای خود توقع دارند، در انتخاب وزرای کابینه و نظارت برعملکرد ایشان و سایر دستگاهها قاطعانه و صادقانه به میدان بیایند و اولویتها ی جامعه را در کمیسیونها و صحن مجلس مطرح کنند و از طرح لوایح و طرحهای فرعی و فرصت سوز بپرهیزند
حجت الاسلام والمسلمین میرزایی با بیان اینکه نسخه علاج اصلی دردهای مزمن اقتصادی را که در نظام اقتصادی و مالی و پولی کشور وجود دارد،افزود: مسعولین برمبنای اقتصاد مقاومتی در قالب طرحهای راهگشا تصویب کرده و به کمک مردم بشتابند.واز قوه محترم قضاییه می خواهیم که به عنوان مدعی العموم، از حقوق عامه قاطعانه تر و سریعتر دفاع و کند
وی در پایان تصریح کرد اکنون که رهبر عزیز انقلاب، در پاسخ به رییس محترم قوه، گره ها ی اجرایی موجود را برای اقامه عدالت گشوده اند، بدون ملاحظات معمول و با سرعت و دقت و عدالت، مقصران شرایط کنونی اقتصادی را اعم از مسئولان و مجریان خاطی و دیگر عوامل بروز مشکلات جامعه َشناسایی و به سزایی که شایسته آنان است برسانند و دلهای مردما ما را شاد و خرسند سازند.

انتهای پیام .

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید