خبر فوری

جذب ۱۰ هزار گردشگر خارجی در سال گذشته در هرمزگان

‌‌به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، ‌محسن ضیایی در سفر به شهرستان پارسیان، این شهرستان را با آثار باستانی منحصربه‌فرد یکی از شهرهای قدیمی دانست و عنوان کرد: تل پرگو در پارسیان با قدمتی بیش از‌ ۵ ‌هزارساله گویای قدمت این شهر است و فرهنگ مداری و علاقه مردم گذشته پارسیان به فرهنگ را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به گردشگری و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: گردشگری یکی از پرجاذبه‌ترین قسمت‌های میراث فرهنگی است و چیزی که امروز برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، جذب گردشگر داخلی و خارجی است و با توجه به موقعیت خاص هرمزگان از طریق راه هوایی، دریایی، ریلی و زمینی می‌توان جاذبه خوبی برای گردشگری استان فراهم آوریم.

قائم‌مقام فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان، با اشاره به جذب ۳میلیون نفر گردشگر داخلی در نوروز ۹۷، تصریح کرد: این تعداد گردشگر از بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین است که عمده آن‌ها از شهرستان پارسیان واردشده و خدمات مناسبی نیز به آن‌ها ارائه‌ شده است.

ضیایی همچنین به جذب  ۱۰  هزار گردشگر خارجی در سال گذشته هرمزگان اشاره کرد و افزود: از طریق کشورهایی که رابطه دوستانه با ایران برقرار کرده‌اند و به‌خصوص کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌توان صنعت گردشگری منطقه را گسترش داد.

وی در ادامه به صنایع‌دستی هرمزگان اشاره کرد و گفت:  ۶۴ هزار نفر صنعتگر صنایع‌دستی در استان شناسایی‌شده که  ۲ ‌هزار نفر آن‌ها در شهرستان پارسیان هستند و صادرات ۲ ‌میلیون دلاری صنایع‌دستی را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس داشته‌اند.

ضیایی به بسته‌های حمایتی از روستائیان اشاره و خاطرنشان کرد: به‌صورت جدی پیگیر اشتغال روستائیان در موضوعات صنایع‌دستی هستیم و وام‌های مناسب و تسهیلات خوب را در اختیار روستائیان قرار می‌دهیم تا شاهد رونق صنایع‌دستی در منطقه باشیم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید