خبر فوری

سازه‌های آبخیزداری شهرستان بشاگرد آبگیری شد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،ابراهیم جعفری تختی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: به دنبال بارش‌های هفته گذشته چهار میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بشاگرد ذخیره شد.

وی افزود:این سازه‌های آبخیزداری در روستا‌های ایرر، کاهکن و اشکان از توابع بخش گوهران، با هدف تامین آب آشامیدنی، آبزی پروری و توسعه کشاورزی ساخته شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: براساس اعلام ایستگاه باران سنجی بخش گوهران در این مدت ۲۱ و چهار دهم میلی متر باران باریده است.

شهرستان بشاگرد ۱۸۰ سازه آبخیزداری و ۳۰۰ بند سنگی ملاتی دارد.

بارش‌های موسمی بشاگرد براثر سامانه فصلی مونسون هند است که بیشتر در ساعت‌های بعدازظهر و شب در مناطق مرتفع استان از جمله بشاگرد موجب رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید