خبر فوری

امضای قرارداد احداث فاز یک نیروگاه بندرعباس بین ایران و روسیه

هرمزبان: وزیر نیرو از امضای قرارداد احداث یک نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی بندرعباس بین ایران و روسیه تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، حمید چیت‌چیان امروز در حاشیه دیدار با وزیر انرژی روسیه در خصور محور صحبت‌های صورت گرفته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور روسیه به ایران چند توافق بین دو کشور در خصوص مسائل مربوط به صنعت آب و برق صورت گرفت که جلسه امروز برای پیگیری آن توافق‌ها بود که امیدوارم به زودی نتیجه بخش شوند.

به گفته وی یکی از توافق‌های صورت گرفته احداث نیروگاه حرارتی به ظرفیت یک هزار و 400 مگاوات در بندرعباس بود که قرارداد احداث فاز اول این نیروگاه تا پایان هفته بین دو کشور نهایی می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد بررسی اتصال شبکه برق دو کشور بود، خاطرنشان کرد: قرار است یک ماه آینده در شهر تلفیس مسئولان ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه نشست مشترکی داشته باشند تا اتصال شبکه برق این کشورها در این نشست مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

چیت‌چیان در خصوص صحبت‌های دیگر این نشست گفت: مقرر شد کمیته مشترک دائمی بین ایران وروسیه در خصوص پروژه‌های مشترک در بخش آب و برق تشکیل شود و هماهنگی‌های بعدی در قالب این کمیته مشترک صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کد خبر: 3933

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید