خبر فوری

محمود صابری : آمادگی 41 فروند شناور برای ترابری مسافران دریایی غرب هرمزگان

هرمزبان:مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در حوزه مسافرت‌های دریایی، از افزایش ظرفیت مسافری در طرح نوروزی پیش رو و آمادگی 41 فروند شناور در مسیرهای غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،محمود صابری ضمن اشاره به آخرین وضعیت خطوط مسافـری دریایـی غـرب استان، اظهار کرد: بر اساس آخرین اقدامات صورت گرفته تاکنون، 27 فروند لندینگ کرافت و 14 شناور مسافری با ظرفیت 2هزار و318 صندلی و قابلیت حمل یک‌هزار و 160 دستگاه خودرو جهت تردد روزانه در خطوط بندر لنگه و چارک و آفتاب به سمت جزیره کیش، ابوموسی و بلعکس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد، دو فروند شناور “رو-رو” با ظرفیت 600 مسافر و 120 دستگاه خودرو و تعداد 1 فروند شناور مسافری در مسیر ابوموسی به ظرفیت 88 نفر مسافر در بندرلنگه فعال است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: ناوگان بندر چارک با تعداد 25 فروند لندینگ‌کرافت هر یک با ظرفیت متوسط 40 خودرو و تعداد 10 فروند شناور مسافری با ظرفیت جابجایی یک‌هزار و 380 نفر پذیرای مسافران جزیره کیش خواهد بود.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بندر لنگه خاطرنشان کرد: دو فروند لندینگ کرافت هر یک با ظرفیت 40 خودرو و یک فروند شناور مسافری با ظرفیت 250 نفر آماده ترابری مسافران در مسیر بندر آفتاب به کیش است.

این مقام مسئول از مسافران نوروزی خواست تا برای سفر از سرزمین اصلی به جزیره کیش حتما از بنادر و مسیرهای دریایی مجاز تردد کنند.

صابری مسیرهای بندرچارک – جزیره کیش (حمل خودرو و مسافر) با مسافت دریایی 17 مایل، مسیر دریایی بندرلنگه – جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافر تنها در ایام طرح نوروزی سفرهای دریایی) با مسافت 53 مایل و مسیر بندر آفتاب – جزیره کیش(حمل خودرو و مسافر) با مسافت 9.9 مایل را به عنوان سه مسیر دریایی مجاز در غرب هرمزگان دانست.

وی اضافه کرد: مسیر دریایی بندرلنگه-ابوموسی نیز با مسافت 42 مایل برای حمل مسافر در طرح نوروزی سال 95 پیش‌بینی شده است.

صابری در مورد پایانه‌های مسافری غرب هرمزگان گفت: با نظارت مستمر بر پایانه مسافری بندرلنگه که توسط بخش خصوصی و شرکت کشتیرانی والفجر مورد بهره‌برداری قرار دارد، کیفیت خدمات دهی در این پایانه دریایی بهبود یافته و این سالن 350 نفری آماده پذیرایی شایسته از مسافران است.

وی افزود: سالن‌های مسافری و نوساز بنادر چارک و آفتاب هر کدام به ترتیب با ظرفیت 320 و 300 نفر همه روزه پذیرای مسافران است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در پایان ضمن آرزوی بهروزی و سلامتی برای تمامی هموطنانی که به استان هرمزگان و جزایر مسافرت خواهند کرد، گفت: تلاشگران حوزه دریایی و بندری استان از هیچ کوششی در جهت خدمات‌دهی مطلوب و ایمن در ایام نوروز فروگذار نخواهند کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس / روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

کد خبر: 3882

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید