خبر فوری

افتتاح دفتر تحیقیقاتی فیس‌بوک در چین

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، فِیس‌بوک دفتر تحقیقاتی خود را در چین افتتاح می‌کند.

فِیس‌بوک دفتر تحقیقاتی‌اش را در کشور چین جایی که این غول بزرگ رسانه‌ای مجاز به برقراری پلت‌فورم رسانه‌ای نیست، افتتاح می‌کند. این کار با وجود کنترل روبه افزایش بر اینترنت در داخل مرزهای چین صورت می‌گیرد.

فیس‌بوک شرکتی در شهر هانگژو در استان ژجیانگ که غول تجاری چین «علی‌بابا» در آن مستقر است، تاسیس کرده است. فیس‌بوک دفتر هنگ‌کنگ سهام‌دار این شرکت با سرمایه اولیه ۳۰ میلیون دلاری است.

در گزارش‌های اولیه آژانس خبری رویترز، فیس بوک سرمایه‌گذاری در چین را روشی نوآورانه برای حمایت از مخترعان، استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان چینی توصیف کرده است. فیس‌بوک نظیر اینچنین مراکز تحقیقاتی را در کشورهای هند، کره جنوبی، فرانسه و برزیل ایجاد کرده است.

اخیرا فعالیت فیس‌بوک در چین ممنوع اعلام شده و دولت چین نظارت و کنترل شدیدی بر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی اعمال کرده و نیازمند شرکت‌های فناوری خارجی برای تعمیر و نگهداری سِروِرهای کشورش است. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی چین بصورت مشترک با دولت اداره می‌شوند و بر محتویات و کامنت‌های کاربران نظارت دقیق دارند. 

فیس‌بوک به رغم موانع فراوان، مشتاق به فعالیت در کشور چین است. مارک زاکربرگ بنیان‌گذار و مالک فیس بوک زبان چینی فراگرفته و در کنفرانس‌های مکرر در کشور چین حضور می‌یابد.

زاکربرگ در مصاحبه‌ای که به تازگی با مجله فناوری «ری‌کُد» انجام داده بود گفت: شرکت‌های چینی ارزش‌های ما را به اشتراک نگذارند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید