خبر فوری

شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال آینده کشور را تضمین خواهند کرد

‌به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، ‌علی فتی در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، افزود: 75 واحد فناور در استان هرمزگان در حال فعالیت هستند که از این تعداد 36 شرکت متعلق به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه هرمزگان ظرفیت‌های زیادی در این حوزه دارد که خوشبختانه حضور این شرکت‌ها توانسته به بازاریابی آن‌ها کمک شایانی کند، اضافه کرد: یکی از وظایف پارک‌ها ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان است و ازآنجاکه شهرداری‌ها بازار بزرگ و جذابی برای این شرکت‌ها هستند، ورود شهرداری‌ها به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است‌.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، شهرداری‌ها برای داشتن شهر ایده آل  نیاز به فناوری و تکنولوژی‌های جدید دارند. به همین جهت تعامل بسیار خوبی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شهرداری‌ها شکل‌گرفته است.

وی با بیان اینکه هرمزگان در بین پارک‌های علم و فناوری کشور در رده پانزدهم قرار دارد، تصریح کرد: طبق تسهیلات در نظر گرفته‌شده دولت برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان به این دست شرکت‌ها، تسهیلات 700 میلیون ریالی با بهره 4 درصد تعلق می‌گیرد.

فتی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت دانش‌بنیانی در هرمزگان فعالیت می‌کند که از طریق فروش ماهی و میگو به‌صورت اینترنتی درآمد روزانه 100 میلیون تومانی دارد و تمامی محصولات آبزیان دریایی را بدون واسطه‌گری به دست مصرف‌کننده و توزیع‌کننده‌های کشور می‌رساند، اضافه کرد: طی مدت فعالیتم همواره گزارش عملکرد پارک علم و فناوری استان گواه پیشرفت و ترقی این نهاد علمی بوده اما عکسی از بنده در آن نمی‌بینید زیرابه دنبال منافع شخص خودم نیستم، بلکه به دنبال حمایت از نخبگان و فراهم کردن زمینه پرورش ایده‌های خلاقانه دارم.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان با بیان اینکه از شورای شهر و شهرداری بندرعباس درخواست کردم در نقاطی از شهر مکان‌هایی برای نصب بیلبوردهای تبلیغاتی فراهم کند تا بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان را از طریق آن به شهروندان معرفی تا شاهد جذب بیشتر این دست از افراد باشیم، اضافه کرد: درست است که بندرعباس را نمی‌توان با شهرهای بزرگ دنیا مقایسه کرد اما باید یک روز از یک جا شروع کرد تا بتوانیم خود را رشد دهیم و شاهد بندرعباسی در مسیر توسعه باشیم.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر وقتی دانشجویان می‌پرسند که در پایان دوران فارغ‌التحصیلی چه آینده‌ای می‌شود ترسیم کرد، جوابی ندارم، خاطرنشان کرد: باید مسئولان استانی و شهری توجه بیشتری به زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان بکنند و زمینه را برای حضور جوانان خلاق فراهم کنند تا شاهد توسعه اشتغال باشیم و به‌نوعی شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال آینده کشور را تضمین خواهند کرد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید