خبر فوری
هرمزبان:ده‌ها نفر از معاندین نظام جمهوری اسلامی در نامه‌ای به وزیر امور خارجه آمریکا خواستار سانسور و محدودیت فعالیت رسانه‌های ایرانی در سطح جهان شدند!

معاندان نظام خواستار سانسور رسانه‌های ایرانی در جهان شدند(اخبار ادبی و هنری)

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار کیهان، چند تن از فعالان سیاسی معاند نظام جمهوری اسلامی در خارج از ایران در نامه‌ای به پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از وی خواسته‌اند تا مانع پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ایران شود! رادیو فردا وابسته با سازمان سیا که این خبر را منتشر کرده، نامی از امضا کنندگان این درخواست نیاورده است. این گونه درخواست‌ها فقط محدود فعالیت شبکه‌های رادیو و تلویزیونی نمی‌شود بلکه مخالفان نظام قبلا هم در نامه‌هایی خواستار افزایش تحریم‌ها و فشار اقتصادی علیه مردم ایران شده بودند.
شیرین عبادی نیز چندی قبل خواستار حذف شبکه‌های تلویزیونی ایران از مدار ماهواره‌های بین‌المللی شده بود.
یکی دیگر از اقدامات معاندین نظام در زمینه افزایش سانسور رسانه‌ای در ایران، ریپورت کردن برخی از فعالان رسانه‌ای ایران در شبکه‌های اجتماعی است. به طوری که مطالب کاربران فضای مجازی علیه رژیم صهیونیستی یا گروه‌های تروریستی با فشار مخالفان جمهوری اسلامی از شبکه‌های اجتماعی حذف می‌شود.
البته سانسور و حذف شبکه‌های ایرانی اتفاق تازه‌ای نیست و دولت‌های آمریکا و انگلیس از سال 90 اقدام به محدودسازی این شبکه‌ها نمودند. پس از اینکه شبکه‌های برون مرزی ایران اقدام به بازگویی واقعیت‌ها در این کشورها شدند، آن‌ها نیز برخلاف ادعای آزادی بیان، دسترسی شهروندان خود به شبکه‌های ماهواره‌ای ایران را محدود ساختند.
سازمان «افکام» که در انگلیس نظارت بر رسانه‌ها را برعهده دارد اولین بار در سال 90 اقدام به حذف شبکه پرس تی وی ایران از مدار رسانه‌ها در این کشور نمود. افکام، پخش اعترافات یکی از جاسوس‌های بازداشت شده انگلیس در جریان فتنه سال 88 را بهانه این اقدام خود اعلام کرد، اما دلیل اصلی، افزایش گرایش مردم انگلیس به دیدن برنامه‌های شبکه‌ای بود که محتوای آن با منافع دولت انگلیس ناسازگار بود.
روزنامه گاردین نیز به تازگی از تصمیم ترامپ، رئیس‌دولت آمریکا برای افزایش محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه صداوسیمای جمهوری اسلامی نوشته است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید