خبر فوری

محمد جهانشاهی نسب: آمادگی ناوگان دریایی کیش برای نوروز 95

هرمزبان:مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از آمادگی کامل ناوگان مسافری دریایی این جزیره برای خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی در طرح ساماندهی سفرهای دریایی سال 95 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،محمد جهانشاهی‌نسب اظهار داشت: طی روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، هفت فروند شناور مسافری با ظرفیت بیش از 650 صندلی در زمینه جابه‌جایی مسافر بین سرزمین اصلی و جزیره کیش فعالیت خواهند کرد.

ضرورت رفع مشکل کمبود شناور مسافری در کیش

وی ادامه داد: با توجه به مسافت 18 مایلی کیش و سرزمین اصلی، امکان ترابری ایمن هزاران نفر از مسافران دریایی در روز با تردد این شناورها فراهم شده است.

جهانشاهی‌نسب اظهار داشت: به منظور رفع مشکل کمبود شناور، لازم است مسئولان مربوطه در کیش وارد عمل شوند و زمینه‌های فعالیت بخش خصوصی را با ورود شناورهای نو، استاندارد و دارای ظرفیت مناسب فراهم کنند.

فعالیت هشت فروند شناور گردشگری با 960 صندلی

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در خصوص ظرفیت تفریحی دریایی این بندر، خاطر نشان ساخت: اکنون در بخش تفریحی، تعداد هشت فروند شناور با بیش از 960 صندلی در کیش فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: در این بخش، با فراهم شدن زیرساخت‌ها امکان ارایه خدمات گردشگری به بیش از 3 هزار نفر در روز فراهم است.

هشدار نسبت به فعالیت شناورهای تفریحی فاقد هویت

جهانشاهی‌نسب عنوان کرد: در بخش فعالیت‌های تفریحی، به منظور پاسخگویی به تقاضای گردشگران جزیره مرجانی خلیج فارس از شناور کوچک سبک نیز استفاده می‌شود، این در حالیست این شناورها از نظر سازمان بنادر فاقد هویت است و امکان کنترل آنها توسط اداره بندر و دریانوردی کیش وجود ندارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان از مسئولان این جزیره خواست ، در خصوص کنترل بیشتر بر فعالیت شناورهای تفریحی کوچک و نظارت بر چگونگی عملکرد آنها هماهنگی لازم را با سازمان بنادر داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر: 3775

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید