خبر فوری

مختار حدیدی: برداشت هندوانه در جاسک

هرمزبان: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت: سطح زیر کشت هندوانه در شهرستان بالغ بر 2000 هکتار است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مختار حدیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس اظهار کرد: سطح زیر کشت هندوانه در شهرستان بالغ بر 2000 هکتار است. پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 80 هزار تن از سطح مزارع برداشت شود.

وی افزود: میانگین برداشت هندوانه را در هر هکتار 40 تن بوده که نسبت به سال زراعی گذشته 25 درصد افزایش خواهیم داشت. بیشترین سطح زیر کشت هندوانه در سه منطقه جاسک کهنه، جگین و سورک است.

حدیدی تصریح کرد: ارقام کشت شده از نوع تاکی، بیزی، نیاگارا و میکادو است که علاوه بر مصرف در داخل استان هرمزگان به استان‌های فارس، یزد و تهران صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت: برداشت محصول هندوانه از اسفند آغاز و تا اواخر اردیبهشت ادامه خواهد داشت. اجرای طرح برداشت هندوانه در روستای جگین علاوه بر ایجاد اشتغال برای 10 نفر به صورت مستقیم، برای بالغ بر 40 نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کد خبر: 3772

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید