خبر فوری

نظارت دقیقی بر تخصیص اعتبارات حوزه اشتغال صورت پذیرد/طرح کارورزی و مهارت آموزی جدی گرفته شود

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر ایرج حیدری در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با اشاره به اهمیت جذب اعتبارات اشتغال روستایی توسط بانک های عامل استان، عنوان کرد: استان هرمزگان براساس آمارها عمل کرد خوبی در حوزه جذب اعتبارات اشتغال روستایی در سطح کشور دارد ولی این امر تا رسیدن به نقطه مظلوب و مورد نظر فاصله دارد.

وی افزود: در صورتی اقدامات صورت پذیرفته در حوزه جذب اشتغال مورد قبول واقع  خواهد شد که آحاد مردم اثرات آن را در زندگی خود  مشاهده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: مقوله اشتغال ، موضوع بسیار مهمی است و اگر در حوزه اشتغال همه  آنچه نیاز است صورت پذیرد و همه ظرفیت ها و پتانسیل های استان در این حوزه شکوفا گردد قطعا این مهم آثار خود را در حل بسیاری از مشکلات به ویژه اشتغال و مسائل اجتماعی نمایان خواهد کرد و نشاط و شادابی را در جامعه به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به دغدغه های مسئولان عالی رتبه نظام برای حل معضل اشتغال ، عنوان کرد: نظام حساسیت ویژه ای بر حل موضوع اشتغال در کشور دارد و اعتبارات بسیار مناسبی را نیز به این امر اختصاص داده است  که در طول انقلاب بی نظیر و بی سابقه می باشد.

حیدری با اشاره به وظیفه سنگین مدیران دستگاه های اجرایی در پیگیری معضل اشتغال، اظهار داشت: حل موضوع اشتغال و پیگیری آن یکی از وظایف مهم  مدیران در نظام اسلامی است که  به عنوان یک تکلیف آن را باید پیگیری نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: اگر به عنوان یک تکلیف موضوع اشتغال را دنبال کنیم هیچ وقت به کارهای که تاکنون در این رابطه انجام داده ایم راضی نخواهیم شد و این مهم را باید علاوه بر وظیفه ذاتی به عنوان یک تکلیف انسانی و اعتقادی به آن نگاه کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: باید بیش از وقتی که قانون برای ما وضع نموده است برای حل موضوع اشتغال زمان صرف کنیم  و با توجه به اختصاص اعتبار مناسب و وجود نیروی انسانی متخصص در دستگاه ها باید به بهترین نحو ممکن به دنبال حل معضل اشتغال باشیم.

معاو هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با تاکید بر صرف اعتبارات حوزه اشتغال در محل مورد نظر خود، خاطرنشان کرد: مدیران نظارت کافی را بر هزینه دقیق اعتبارات حوزه اشتغال در محل  مورد نظر انجام دهند و باید آثار این اعتبارات در حوزه های اشتغال روستایی، خدماتی و صنعتی است مشخص باشد.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبارات حوزه اشتغال در محل دقیق خود این امر باید آثار خود را در کاهش مراجعه کنندگان به دستگاه های اجرایی به ویژه استانداری  برای اشتغال به صورت معناداری نشان دهد.

حیدری گفت: بعد از تخصیص اعتبارات موضوع مهم نظارت باید دنبال و بررسی گردد که این اعتبارات در محل مورد نظر خود برای ایجاد اشتغال صرف گردیده است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: مدیران همان طور که اصرار بر پرداخت اعتبارات دارند مقوله مهم نظارت و خروجی مناسبی را نیز دنبال کنند و اشتغال مورد نظر از محل این اعتبارات باید ایجاد گردد.

وی با اشاره به حساسیت های دکتر همتی استاندار هرمزگان برای احیاء واحدهای تولیدی ، تصریح کرد: در پی دستور اکید ایشان برای فعال سازی واحد های تعطیل  شده ، مشکل یک واحد مهم تولیدی استان با اشتغالزایی بالغ بر 500 نفر با همکاری مدیران بانکی استان مرتفع گردید.

وی با تاکید بر احیاء واحد های تولید تعطیل و نیمه تعطیل استان ، خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری موضوع احیاء این واحد ها را پیگیری و در دستور کار کارگروه اشتغال و کارگروه اقتصادی قرار دهند  و از ظرفیت های موجود برای احیاء این واحد ها بهره گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: مدیران در این شرایط حساس که کشور درگیر جنگ گسترده اقتصادی است فرصت خدمت را از دست ندهند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی دشمن با بمب خانه ها را بر روی مردم  آوار می کرد اما در جنگ اقتصادی امروز، متلاشی کردن بنیان خانواده ها را از درون با این جنگ نشانه گرفته اند  و امروز همانند تکلیفی که مدیران در هشت سال دفاع مقدس داشتند باید با همان روحیه ایثار و از خودگذشتگی برای اعتلای نظام اسلامی وارد کارزار جنگ اقتصادی با دشمن شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت طرح کارورزی، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی طرح مهم کارورزی را با جدیت دنبال کنند و در صورت پیاده سازی صحیح این طرح زمینه اشتغال افراد بسیاری فراهم خواهد گردید.

وی با اشاره به اهمیت طرح مهارت آموزی، بیان داشت: این طرح نیاز جامعه امروز است  و سازمان فنی و حرفه ای و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان این طرح مهم را دنبال کنند و استانداری از این طرح به صورت جدی حمایت خواهد کرد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید