خبر فوری

اختتامیه جشنواره قرآنی- ورزشی« شمیم خانواده» ویژه خانواده پاسداران

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، به همت مرکز فرهنگی خانواده، سپاه امام سجاد(ع) با حضور سردار ترابی فرمانده سپاه هرمزگان و جمعی از خانواده پاسداران شاغل و بازنشسته به یاد شهید مدافع حرم، شهید خلیل تختی نژاد مرحله استانی اختتامیه این جشنواره در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان،ضمن تسلیت به مناسبت سالروز حمله ناجوانمردانه ناو آمریکایی وینسنس به یک فروند هواپیمای مسافربری ‌ایران در خلیج فارس عنوان کرد: در 12 تیرماه 1367،  یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‌ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‌های سرزمینی ایران و در آب‌های اطراف جزیره هنگام، به دلیل شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس سقوط کرد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند.

۲۹۰ مسافر این هواپیما شامل ۶۶ کودک زیر ۱۲ سال، ۱۷۲ مرد و ۵۲ زن بودند که ۳۶ نفر از آنها از اتباع کشورهای هندوستان، پاکستان، ایتالیا، امارات و یوگسلاوی محسوب می شدند که تمامی آنها در یک لحظه با دستور ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنس نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تکه تکه شدند و برروی آبهای خلیج فارس قرار گرفتند.

پس از این جنایت هولناک بشری مقامات آمریکایی و فرماندهان ناو وینسنس در ادعایی مضحک مدعی شدند که آنها یک جنگنده اف – ۱۴ را هدف قرار داده‌اند در حالیکه تشخیص این مسئله برای ناو وینسنس که سیستم‌های بسیار پیشرفته ای دارد، بسیار آسان بود و نکته جالب تر اینکه پس از این حادثه آمریکایی‌ها حتی به ویلیایم راجرز که دستور قتل ۲۹۰ انسان بی گناه را صادر کرده بود، مدال افتخار هم دادند.

ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه‌های جنگ بود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، همچنین ضمن تشکر و قدارنی از مرکز فرهنگی خانواده سپاه استان به خاطر برگزاری جشنواره قرآنی – فرهنگی ورزشی «شمیم خانواده» ویژه همسران و فرزندان پاسداران استان به نام شهید خلیل تختی نژاد، یادآور شد: شهید تختی به عنوان دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان راه امام و شهداء را با دلش دیده بود و دلش را برد جایی که باید دل می داد.

در ابتدای این مراسم خانم توسلی مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه امام سجاد(ع)، عنوان کرد: جشنواره قرآنی با هدف ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ قرآنی، انس با قرآن و ارتقاء روحیه معنوی بین فرزندان و همسران خانواده های پاسداران کارکنان شاغل و بازنشسته سپاه استان  در سه رشته حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم برگزار شد  که به مدت 3 روز به رقابت پرداختند و منتخبین شهریورماه سال جاری برای مرحله کشوری به تهران اعزام می شوند.

وی، همچنین تصریح کرد: مسابقات فرهنگی ورزشی شمیم خانواده ویژه همسران و فرزندان خانواده های پاسدار در 6 رشته ورزشی دارت، آمادگی جسمانی، تیراندازی، شنا، والیبال و تکواندو می باشد که شرکت کنندگان پس از کسب رتبه در  مسابقات مقدماتی در شهرستان ها، وارد این مرحله شده بودند و به رقابت پرداختند و منتخبین این 6 رشته مردادماه سال جاری به مرحله کشوری که در در زنجان برگزار می شود،  اعزام خواهند شد.

در پایان این اختتامیه با حضور خانواد شهید عبدالحمید سالاری و خانواده شهید خلیل تختی نژاد از نفرات برتر این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید