حاشیه‌های خواندنی حضور تیم ملی ایران در روسیه

به گزارش هرمزبان به نقل از گروه خبر خبرگزاری برنا، دو هفته حضور تیم ملی ایران و جمعیت چند ده هزار نفری هموطنان از ایران و سراسر جهان در روسیه، نمادی از یک گردهمایی بزرگ ورزشی، فرهنگی و اجتماعی بود که به پشتوانه هشتاد میلیونی ایرانیان در داخل،صحنه هایی از شور، شوق، همدلی و غرور آفرید. همه 80 میلیون جمعیت با یک ضربان برای اعتلای نام ایران تپیدند و هر ایرانی در هر کجای دنیا با این موج هم نوا شد.

تیم ملی ایران نماد مبارزه، تلاش و سخت کوشی شد و ملت بزرگ ایران نیز محبت خویش را بی دریغ به پای آنان ریخت. در یکی از دیدارهایی که با تیم و کادر فنی در محل کمپ در مسکو داشتیم، کی‌روش مربی متین و شایسته تیم از اعضای تیم ملی را به درستی به عنوان "پسران سختکوش و فروتن ایران" تعبیر کرد.

از زیباترین صحنه ها در این روزها حضور ایرانیان، شور و شعف آنها و حمایت بی نظیرشان از تیم ملی بود. تجمعات ایرانیان با شکوه و پر احساس بود و باعث خرسندی و افتخار. بنده نیز به عنوان سفیر ایران در روسیه بارها در شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، قازان و سارانسک در میان آنها حضور پیدا کردم، به سطح فرهنگ آنها بالیدم و از اینکه در این روزها ما و همکارانمان قطره ای از دریایی از ایرانیان بودیم احساس خوبی داشتم.

نکته جالب اینکه ایرانیان از هر گوشه دنیا با هر سلیقه و نگاه و پوششی در آرامش و صمیمیت و کنار هم نام ایران را فریاد زدند و عشق و علاقه خویش را به کشورشان به نمایش گذاشتند.همایشی عظیم از به هم پیوستگی، همدردی و دلبستگی به ایران. ایران امروز در صحنه سیاسی نیز بیش از هر زمان به چنین هماهنگی و به هم پیوستگی نیازمند است.

می شود اشاره کرد که پیشرفت تیم ملی و بازی های پایاپای مقابل بهترین تیم های جهان با وجود مشکلاتی که بود نشان داد که با خودباوری،مدیریت درست و علمی، سپردن کار به کاردان و به کارگیری استعدادهای جوانان مان می توانیم به موفقیت هایی چشمگیر برسیم.

تیم ملی ایران و حضور هموطنان ایرانی بدون تردید بر وزن ایران در میان مردم روسیه افزود. بازی خوب تیم و سرسختی آنان نیز به وضوح تحسین مردم روسیه، علاقمندان و دست اندرکاران فوتبال در اینجا و حتی به آشکاری تحسین گزارشگران ورزشی تلویزیون روسیه و جهان را برانگیخت.

بسیاری از مردم روسیه در کنار ایرانیان در استادیوم های محل برگزاری بازی به تشویق و حمایت از تیم ملی پرداختند.

برگزاری بازی های ایران در جام جهانی همراه بود با اجرای ارکستر سمفونیک تهران و حضور هنرمندان نام آشنا شهرداد روحانی، سالار عقیلی و سایر اعضای گروه که با اجرای خود برای اولین بار در روسیه و با سه برنامه در مسکو، سن پترزبورگ و قازان، حرکت فرهنگی عظیمی انجام دادند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، در تاریخ روابط فرهنگی ما ثبت شد و عطر هنر و فرهنگ ایران را در روسیه پراکند.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا وقتی خبر حضور خانواده های ایرانی را در کنار هم در استادیوم آزادی برای تماشای بازی ایران و اسپانیا شنید، از این اتفاق بسیار خوشحال بود.

رستم مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان نیز گفت: استادیوم قازان آرنا تاکنون اینقدر تماشاگر به خود ندیده است!

خوشبختانه حضور ایرانیان در روسیه با کمترین مشکلات و اتفاقات ناگوار همراه بود و با برنامه ریزی که شش ماه قبل آغاز شده بود و با اطلاع رسانی هایی که پیوسته صورت گرفت و حضور تیم های کنسولی و سایر بخش ها در میان ایرانیان به موقع به موارد جزیی که پیش آمده بود رسیدگی شد.

سفارت نیز با هماهنگی کامل با وزارت ورزش و وزیر دلسوز آن و همچنین فدراسیون فوتبال و دست اندرکاران دیگر تلاش نمود که همه امکانات را فراهم آورده و در حد وسع برای پشتیبانی از این اقدام و خلق لحظاتی شیرین برای ملت عزیز ایران بکوشد.

مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید