خبر فوری

نکات خواندنی درباره قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ آمار‌ها و واکنش‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۴:۳۰ برگزار شد و ۱۶ تیم حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند.

تیم‌هایی که بیشترین حضور در دور ۱۶ تیمی را داشته اند؛
۱۷ بار رئال مادرید
۱۶ بار بارسلونا
۱۶ بار بایرن مونیخ

تاپ 12 شب/// نکات خواندنی درباره قرعه لیگ قهرمانان اروپا؛ آمار‌ها و واکنش‌ها

آنتونیو پرکاسی، رئیس باشگاه آتالانتا که تیمش با والنسیا دیدار خواهد کرد، گفت: “این قرعه کشی می‌توانست بدتر باشد. به نظر من والنسیا بهترین گزینه ممکن برای ما بود، حالا ببینیم اوضاع چطور پیش می‌رود. “

توماس توخل، سرمربی پاری سن ژرمن باید در برابر تیم سابق خود یعنی دورتموند قرار بگیرد.

توخل بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ مسئولیت هدایت دورتموند را بر عهده داشت و در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ با این تیم قهرمان جام حذفی آلمان شد.

لئوناردو، مدیر ورزشی پاری سن ژرمن در واکنش به تقابل این باشگاه با دورتموند گفت: اگر غیر از این هم بود ممکن بود، همین صحبت‌ها را می‌کردم. در مراحل بعدی لیگ قهرمانان اروپا، می‌توانید مقابل هرکسی حاضر شوید. تیم‌هایی که همیشه دشوار هستند. با این حال قرعه خوبی است. بورسیا تیمی است که خوب بازی می‌کند. ما مربی داریم که این تیم و جو آن را خوب می‌شناسد. این بازی برای او ویژه خواهد بود. 

هانس یواخیم واتسکه مدیر عامل دورتموند برخورد با PSG را “۵۰-۵۰” خواند.

دورتموند در دو بازی آخر خود مقابل باشگاه‌های فرانسه پیروز شده است. این بیشترین پیروزی است که این تیم در ۱۱ بازی قبلی اش کسب کرده، بجز آن دورتموند ۳ شکست و ۶ تساوی داشته است. آن‌ها در دور حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در یورو ۱۹۹۷-۱۹۹۶، یک باشگاه فرانسوی را شکست دادند، در مرحله یک چهارم نهایی اوسر را با نتیجه ۴ بر یک را شکست دادند.

مارکو رویس مهاجم دورتموند درباره رویارویی با پاریسی‌ها گفت: “یک دیدار عالی برای بازیکنان و هواداران خواهد بود. هدف ما صعود به دور بعدی است! “

توماس مولر، مهاجم بایرن در مورد رویارویی با چلسی گفت: “حالا ما می‌دانیم با کدام تیم باید مقابله کنیم. ما انتظار داشتیم این تیم، تیمی با کیفیت عالی در اروپا باشد. من با این قرعه مشکلی ندارم. با وجود این، چلسی بازیکنانی دارد که می‌توانند بسیار خطرناک باشند مانند پولیشیچ یا هادسون اودوی. “

تاپ 12 شب/// نکات خواندنی درباره قرعه لیگ قهرمانان اروپا؛ آمار‌ها و واکنش‌ها

حسن صالح میدزیچ، مدیر ورزشی بایرن گفت: “چلسی با بازیکنان جوان خود بسیار خوب عمل کرده است. این یک قرعه جذاب است.

مانوئل نویر، دروازه بان بایرن گفت: “ما از رفتن به لندن هیجان زده هستیم، خاطرات خوبی در آنجا داریم. چلسی تیم خطرناکی است، ما باید آن‌ها را جدی بگیریم و تمرکز کنیم. البته می‌خواهیم به مرحله بعدی برویم. “

پاول ندود، بازیکن سابق یوونتوس نیز درباره رویارویی با المپیک لیون، گفت: ” با توجه به اینکه سال گذشته با اتلتیکو بازی کردیم، نمی‌توانیم شکایتی کنیم، اما اگر در لیگ قهرمانان اروپا بین فوریه و مارس آماده نباشید، نمی‌توانید کاری انجام دهید. سال‌های قبل شرایط ما مطلوب بود، اما آن‌ها به حساب نمی‌آیند، فقط شرایط فعلی حساب می‌شود. “

تاپ 12 شب/// نکات خواندنی درباره قرعه لیگ قهرمانان اروپا؛ آمار‌ها و واکنش‌ها

یوونتوس در هشت بازی گذشته خود مقابل تیم‌های فرانسوی شکست ناپذیر بوده و ۶ پیروزی و ۲ تساوی داشته است.

بایرن مونیخ از زمان شکست مقابل چلسی در سال ۲۰۰۵-۲۰۰۴ تا قبل از شکست فصل گذشته برابر لیورپول، پنج پیروزی پیاپی برابر باشگاه‌های انگلیسی بدست آورده بود.

چلسی در هشت بازی گذشته خود مقابل باشگاه‌های آلمانی (شکست نخورده و سه پیروزی و ۵ تساوی کسب کرده است. حریف آن‌ها در این مرحله، یعنی بایرن مونیخ در هر شش بازی مرحله گروهی خود به پیروزی رسید.

چلسی با شکست بایرن در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار در این رقابت‌ها قهرمان شد.

تاتنهام، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را مقابل لایپزیگ در خانه آغاز می‌کند. تاتنهام هیچگاه با تیم‌های آلمانی بازی نکرده است.
آیا برای لیورپول بازگشت به استادیوم متروپولیتن خوشحال کننده خواهد بود؟ آن‌ها آخرین بار در آنجا خوب کار کردند و در تاریخ ۱ ژوئن با پیروزی در فینال، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند.

آخرین بازی رئال مادرید مقابل یک باشگاه انگلیسی، پیروزی ۳-۱ مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۸ در کی یف بود که در آن گرت بیل دو بار گلزنی کرد.

لایپزیگ هشتمین باشگاه آلمانی است که به دور شانزده تیمی می‌رسد، در حالی که موفقیت آتالانتا تعداد تیم‌های ایتالیایی را به هفت رسانده است. فقط اسپانیا (با ۱۰ تیم) بیشترین نماینده را در این مرحله داشته است.

بارسلونا با ۳۵ بازی خانگی بدون شکست در لیگ قهرمانان اروپا رکورددار است.

بایرنی‌ها سال‌ها منتظر بودند تا انتقام خود را از چلسی بخاطر آن شب سال ۲۰۱۲ بگیرند. باواریایی‌ها انتظار دارند که بهتر از فصل گذشته عمل کنند و به مرحله یک چهارم نهایی برسند.

مارکوس کراشه مدیر ورزشی لایپزیگ، درباره روبرو شدن با تاتنهام، گفت: “واضح بود که می‌خواهیم به یک باشگاه بزرگ برخورد کنیم. این امر در این مرحله از مسابقات امری عادی است. اما ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا به مرحله بعدی راه پیدا کنیم. “

تاپ 12 شب/// نکات خواندنی درباره قرعه لیگ قهرمانان اروپا؛ آمار‌ها و واکنش‌ها

رئال مادرید در هر دو بازی خانگی خود مقابل سیتی به پیروزی رسیده است، که مهمترین آن‌ها موفقیت یک بر صفر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۶-۲۰۱۵ است که فرناندو با یک گل به خودی در نیمه اول تنها گل بازی را به ثمر رساند.

بارسلونا در سه بازی از ۴ بازی آخر خود مقابل باشگاه‌های ایتالیایی پیروز شده است (یک تساوی داشته) و از ۹ بازی آخر خود هم پنج پیروزی کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: صهیونیست‌ها در ورزش این بار دست به دامن رونالدو شدند

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید