خبر فوری

پیام استاندار هرمزگان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر


به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در  هرمزگان، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«خرمشهر را خدا آزاد کرد» امام خمینی (ره)

سوم خرداد یادآور یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ ایران اسلامی است، روزی که لشکر اسلام بر دشمن بعثی چیره گشت و خرمشهر قهرمان را از چنگال متجاوزان رها ساخت.

مردم دلیر خرمشهر از نخستین روز جنگ تحمیلی مقاومت جانانه ای در دفاع از این شهر داشتند و پس از آن رزمندگان اسلام در قالب عملیات گسترده و پیچیده بیت المقدس، خرمشهر را آزاد نمودند تا بر همگان ثابت شود که خرمشهر قطعه ای جداناپذیر از خاک میهن اسلامی است.

به جرات می توان گفت که فتح خرمشهر بزرگترین پیروزی جمهوری اسلامی ایران بر دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس بود که ضربات مهلکی را بر دشمن وارد نمود و قدرت واقعی ایران اسلامی و پوشالی بودن دشمن را به جهانیان نشان داد.

آزادسازی خرمشهر نمونه ای بارز از قدرت وحدت و همبستگی و انسجام مردمان سراسر ایران است که در این راه از پیر و جوان با یکدلی برای رهایی خرمشهر شتافتند و به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند.

بهترین تعبیر را برای موفقیت بزرگ آزادسازی خرمشهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کار بردند که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این جمله تاریخی به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان نمود.

آزادسازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیار به دست آمد و در این راه رزمندگان هرمزگانی حاضر در جبهه ها نیز حضور پررنگی داشتند و هرمزگانی های دلاور نیز شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم نمودند.

اینجانب فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را به ملت قهرمان ایران، مردم شریف هرمزگان و به خصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 

فریدون همتی

استاندار هرمزگان

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید