خبر فوری

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی جاسک برگزار شد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، حجت الاسلام و المسلمین محمدکاظم مناقبیان امام جمعه جاسک درخصوص برنامه ریزی در این ماه مبارک افزود: برنامه ریزی مسائل فرهنگی و قرآنی مستلزم همکاری تمام مردم و دستگاه های اداری است و اگر این امر محقق شود، بهتر خواهیم توانست برنامه های فرهنگی و قرآنی را در این ماه بزرگ اجرا کنیم.

وی ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی باید در سطح کشور قوتی دوچندان بگیرد تا شاهد ایجاد فضا و بستری مناسب در برگزاری برنامه های فرهنگی باشیم.

حجت الاسلام مناقبیان تصریح کرد: مردم رکن اصلی حضور در مساجد هستند بطوریکه در تمامی فصول از سال جهت حضور در مساجد چندین گام از مسئولان جلوترند.

‌امام جمعه جاسک در خصوص اهمیت به قرآن بیان کرد و گفت: قرآن کتابی است که خداوند آن را سیراب کننده تشنگان علم، بهار دلهای فقیهان و دانشمندان و آخرین مقصد نیکان و پاکان قرار داده است و کلام الله مجید آخرین کتاب آسمانی، منشوری جاودانی و برنامه ای متعالی از مکتبی انسان ساز است که اهمیت به این کتاب عظیم سبب روشن شدن دل ها و روح و روان انسان می گردد.

‌محمد احمدی فرماندار جاسک به جایگاه قرآن در زندگی اشاره کرد و افزود: اهمیت به کتاب آسمانی قرآن کریم توسط خداوند و پیامبر عظیم الشأن اسلام به همه ی ملت مسلمان سفارش شده است و باید به این سفارشات الهی تا آخرین لحظه از زندگی لبیک گفت.

‌فرماندار جاسک ادامه داد: قرآن پایه گذار تمدن بزرگ اسلامی است و هدف آن ساختن جامعه ای از بهترین انسان ها و بهترین امت هاست.

‌وی تصریح کرد: حضور مسئولان در مساجد برای همه مردم بعنوان یک الگو بشمار می آید و مسئولان نهادهای دولتی و غیر دولتی در سطح شهرستان جاسک باید در مساجد حضور پررنگ داشته باشند.

‌احمدی خاطرنشان کرد: البته طی برنامه ریزی هایی که در مجموعه فرمانداری و دستگاه های اداری شهرستان داشتیم بنا بر این شد که مدیران دستگاه ها در نماز جمعه حضور مستمر داشته باشند، البته گاهی اوقات بنا بر پیش آمدن مأموریت های اداری و در برخی مواقع سرکشی از نقاط مختلف شهرستان و پیگیری امورات و مطالبات مردم مجبوریم روزهای تعطیل در شهر نباشیم و با مدیران به روستاها سفر کنیم تا باشد گامی مهم و تأثیرگذار در برطرف کردن مشکلات و دغدغه های مردم، این ولی نعمتان ایران اسلامی برداریم.

عبدالرحمن لشکری زاده با تبریک حلول ماه خدا، ماه رمضان در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی جاسک گفت: ماه مبارک رمضان ماه بندگی و ماه شکرگزاری نعمت های خداوند است.

وی ادامه داد: اهمیت به نماز و قرآن کریم از دیرباز بین برادران تشیع و تسنن در منطقه یکسان بوده و این در حالی است که این دو مذهب برادر و برابر سال هاست در کنار هم هستند و در مراسمات ملی مذهبی نقش چشم گیری داشته اند.

لشکری زاده عنوان کرد: ایمان به خدا، تقوا، اخوت و برادری از مهمترین راه های رسیدن به کمال برای مسلمانان، در کنار نعمت های بی شمار خداوند یکتا و سبحان است.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید