خبر فوری

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به موارد نقض حقوق شهروندی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: شعب ویژه رسیدگی به موارد نقض حقوق شهروندی در استان تشکیل می‌شود.
وی افزود: این شعب با استقرار در مجتمع‌های قضایی و دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان وظیفه رسیدگی به شکایات و برخورد قانونی با موارد نقض احتمالی حقوق شهروندی را عهده دار هستند.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام در خصوص ضرورت رعایت حقوق افراد حتی متهمین و مجرمان، گفت: التزام عملی به صیانت از حقوق شهروندی که منبعث از احکام رحمانی اسلام است به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام اکبری گفت: بر اساس سیاست‌های کلی قوه قضاییه، هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان هرمزگان مصمم است با تمام توان از حقوق قانونی مردم حراست نماید و به هیچ مقام و دستگاهی اجازه تعدی به حقوق قانونی شهروندان را نخواهد داد.
وی افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و دیدگاه مترقی ریاست قوه قضاییه در خصوص این موضوع، دبیرخانه هیأت نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری کل استان هرمزگان درصدد توسعه چتر نظارتی خود به منظور پیگیری گزارشات دریافتی و اطلاع از موارد نقض احتمالی است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی اداره کل بازرسی استان هرمزگان برای نظارت بر رعایت حقوق شهروندی گفت: با توجه به اهمیت صیانت از کرامت انسانی و رعایت حقوق مردم، عملکرد برخی دستگاه‌ها برای هیأت‌های نظارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در همین راستا با استفاده از توانمندی‌های اداره کل بازرسی استان می‌توان نسبت به نظارت مستمر، محسوس و نامحسوس هیأت‌های نظارت بر دستگاه ها، مبادرت نمو د.

حجت الاسلام اکبری دستگاه قضایی استان هرمزگان با تاکید بر لزوم اهتمام رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به منظور عضویت در هیأت‌های نظارت و همکاری مستمر با دبیرخانه هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان هرمزگان افزود: به این منظور اقداماتی را برای بازتاب عملکرد این هیأت در فضای عمومی جامعه از طریق انتشار در رسانه‌های گروهی، تهیه و تدوین مقالات علمی، بهره گیری از منابع معتبر و هم افزایی با سایر دستگاه‌های متولی، در دستور کار قرار داده است.
وی گفت:دبیرخانه هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در دادگستری کل استان هرمزگان به طور مستقیم پیگیر ارائه آموزش‌های لازم برای ضابطان و دست‌اندرکاران مسائل مربوط به حفظ حقوق شهروندی و نیز آگاه سازی شهروندان از حقوق قانونی خود است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید