خبر فوری

تدوین سند برنامه راهبری ایمن سازی معادن کشور

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این جلسه احمد مشیریان معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اهمیت آیین نامه های حفاظت فنی اشاره و اظهار کرد: وجود کارهای سخت و زیان آور به عنوان یک حمایت تلقی می شود که باید با سالم سازی محیط کار و اجبار کارفرمایان برای رعایت اصول ایمنی، مشاغل سخت و زیان آور را به حداقل رساند.

وی افزود: در بحث آیین نامه های حفاظت فنی باید اولویت دهی شود و سپس به تدوین و بازنگری پرداخته شود.

مشیریان تاکید کرد: بحث معادن که مورد تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است باید در اولویت قرار گیرد.
علی مظفری مدیر کل بازرسی کار و دبیر شورایعالی حفاظت فنی نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، نرخ آمار حوادث ناشی از کار سال 96 نسبت به سال 95 افزایش نداشته است و امیدواریم که در سال جاری روند کاهشی در حوادث ناشی از کار را شاهد باشیم. 
دبیر شورایعالی حفاظت فنی با گرامیداشت یاد شهدای کارگری حادثه معدن زغالسنگ زمستان یورت، اهم اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته را در راستای حمایت های مادی و ارتقای شاخص های ایمنی و پیشگیری از حوادث مشابه در آن حوزه را از جمله نصب سیستم تهویه مکانیزه در آن معدن و همچنین تدوین سند برنامه راهبری ایمن سازی معادن کشور (برامک) در شورای عالی حفاظت فنی را اعلام کرد. 
دبیر شورایعالی حفاظت فنی همچنین گزارشی از عملکرد شورای عالی در سال 96 را ارائه کرد و با اعلام آیین نامه های در دست تدوین و بازنگری آن شورا برای سال جاری گفت: با توجه به گسترش صنایع و قدیمی بودن برخی آیین نامه ها، بازنگری آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این رابطه بخشی با عنوان اظهار نظر درخصوص آیین نامه های حفاظت فنی در وبگاه اداره کل بازرسی کار ایجاد شده است که مراجعین می توانند از سراسر کشور ضمن ارسال نظر خود در خصوص تدوین آیین نامه جدید و یا بازنگری آیین نامه های موجود، با دریافت شماره رهگیری فرآیند موضوع را پیگیری کنند. 
مظفری در ادامه درخصوص فرم های تهیه شده جهت گزارش دهی مشاغل سخت و زیان آور به کمیته های بدوی و تجدید نظر استانی توضیحات لازم را ارائه و اعضای حاضر اعمال نظر کردند.

در این جلسه همچنین مقرر شد: ادامه بحث و تصویب فرم های ایجاد شده در کمیته تخصصی مورد بررسی و برای طرح در شورا ارائه شود.

در پایان این جلسه از  اعضای شورایعالی حفاظت فنی تقدیر بعمل آمد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید