خبر فوری

اولویت واگذاری سهام شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی باید با مردم این باشد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در پنجمین نشست کشوری معرفی شرکت های قابل واگذاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در هرمزگان، تحقق اصل 44 قانون اساسی را یکی از اولویت های دولت دوازدهم دانست و عنوان کرد: رئیس جمهور اعتقاد دارد که دولت هر چقدر بتواند حضور خود را در اقتصاد کم کند و تصدی گری امور این عرصه را به مردم واگذار نماید، اقتصاد کشور شکوفاتر و پویاتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شستا یکی از بزرگترین بنگاه های شبه دولتی کشور است، افزود: واگذاری شرکت های، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی صورت گرفته که این امر یکی از اهداف و اولویت های دولت دوازدهم است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: سیاست دولت بر این است که شرکت های دولتی و شبه دولتی از تصدی دولت خارج و به مردم واگذار شوند زیرا این واگذاری می تواند موجب شکوفایی بخش اقتصادی کشور شود.

همتی با تاکید بر اینکه اولویت واگذاری سهام شرکت های قابل واگذاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در هرمزگان باید با مردم این استان باشد، تصریح کرد: در فاز دوم واگذاری شرکت های شستا که در استان هرمزگان هستند انتظار داریم واگذاری آنها با اولویت قرار دادن مردم این استان صورت گیرد، زیرا مردم هرمزگان علاقه مند به سهام داری در واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ استان هستند.

وی خاطر نشان کرد: واگذاری سهام شرکت ها در استان به هرمزگانی ها علاوه بر ایجاد انگیزه، موجب ایجاد ارتباط عاطفی و اقتصادی فی مابین مردم استان و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) خواهد شد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: این شرکت با واگذاری شرکت های اقتصادی زیر مجموعه خود علاوه براینکه چابک تر می شود، می تواند پروژه و طرح های جدید ایجاد و به مردم واگذار کند.

همتی به پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه یکی از شرکت هایی است که شرکت شستا سهام دار آن است و فاز دوم آن با ارتقاء تولید 24 میلیون لیتر بنزین آماده بهره برداری است و تا پایان سال فاز سوم آن نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: با بهره برداری از فاز سوم این پالایشگاه ظرفیت تولید بنزین آن به 36 میلیون لیتر خواهد رسید و موجب خودکفایی کشور و حتی صادرات این محصول نفتی خواهد شد.

همه شرکت های شستا در بورس عرضه شده اند

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز در این نشست، بیان داشت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و فراهم کردن زمینه لازم برای حضور بخش خصوصی، شستا تصمیم به واگذاری برخی شرکت های خود کرده است.

مرتضی لطفی افزود: در همین راستا برای شفاف سازی و فراهم کردن امکان واگذاری واحدهای وابسته به تامین اجتماعی به افراد دارای اهلیت، جلساتی با حضور استانداران و فعالان اقتصادی برگزار کردیم و این پنجمین نشست ما با فعالان اقتصادی در هرمزگان است.

وی تصریح کرد: شستا با 274 شرکت در قالب 9 هلدینگ در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی، معادن فلزی و غیر فلزی، عمران، حمل و نقل و سیمان مشغول فعال است که در هرمزگان پالایشگاه خلیج فارس با 49 درصد سهام یکی از بزرگترین بنگاه های شستا در این استان محسوب می شود که فاز دوم آن آماده بهره برداری است و موجب خودکفایی کشور در بخش بنزین و حتی صادرات فرآورده های نفتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اضافه کرد: بارویکرد سهام داری در برنامه راهبردی پنج ساله افق 1401 پیش بینی کرده ایم که این 9 هلدینگ به پنج هلدینگ تقلیل یابد.

لطفی اظهار داشت: در واگذاری ها تمهیداتی اندیشیده شده تا به راحتی انجام و اشتغال شاغلان نیز در این واحدها حفظ شود و امکان تبدیل تکنولوژی فعلی به تکنولوژی جدید همراه با تغییر وضعیت در تولیدات ایجاد شود.

وی گفت: طی مذاکره با بانک رفاه کارگران به دنبال این هستیم تا از طریق این بانک به واحدهایی که واگذار می شوند سرمایه در گردش با سود پایین ارائه شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) خاطرنشان کرد: امیدواریم آغازگر حذف رقابت با بخش خصوصی باشیم و میدان عملیات برای بخش خصوصی را بیشتر فراهم کنیم.

لطفی افزود: در راستای شفاف سازی همه شرکت های شستا در بورس عرضه شده تا مردم بتوانند به اطلاعات شرکت ها دسترسی داشته باشند.

وی بیان داشت: در ارتباط با واگذاری در حوزه نظام حسابرسی با سازمان بازرسی کل کشور همکاری می کنیم تا در بهترین شرایط و با شفافیت واگذاری شرکت ها انجام شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با بیان اینکه شستا به دنبال این است که از بنگاه داری خارج شده و اصلاح ساختاری داشته باشد، عنوان کرد: در تلاش هستیم که شرکت های کوچکی که در یک حوزه تولید محصول فعالیت دارند را ادغام کنیم و در این راستا برای اولین بار شرکت های نفت و گاز موجود در حوزه وزارت کار را ادغام می کنیم تا شرکت های بزرگ بین المللی ایجاد شوند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید