خبر فوری

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در مراسم آغاز به کار دو طرح آبخیزداری در بستک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در  هرمزگان ؛ امید ذاکری گفت:شهرستان بستک دارای ظرفیت‌های فراوان مشارکت مردمی بویژه خیرین است و سرآغاز ورود خیرین به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در استان از شهرستان بستک بوده است.

وی  ضمن تقدیر از مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری استان با توجه به شرایط بحران آب از نیکوکاران خواست بیش از گذشته به فعالیت‌های زیربنایی آبخیزداری اهتمام داشته باشند.

عبدالله پرتابیان فرماندار بستک به مشارکت و نقش مؤثر خیرین در حوزه‌ی آبخیزداری به ویژه در بخش مدیریت و تأمین منابع آب با توجه به چالش کم‌آبی شهرستان اشاره کرد و به نمایندگی از دولت و مردم شهرستان بستک از خیرین و نیکوکاران در این بخش قدردانی به عمل آورد.

وی افزود: بستک دارای ظرفیت‌های فراوان آبخیزداری است و بایستی با سرمایه‌گذاری در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری به پایداری آب و حفظ تولید و بقای اکوسیستم‌های طبیعی و حیاتی در سطح شهرستان کمک کرد.

ابوالقاسم حسین‌پور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در این مراسم گفت: دو مبحث آبخیزداری و مدیریت مصرف آب بعنوان مهم‌ترین راهکار سازگاری با کم آبی و مدیریت خشکسالی حاکم بر استان است.

اولین پروژه عمرانی با مشارکت خیرین در سال ۹۷ با کلنگ‌زنی دو طرح آبخیزداری در بستک شروع به کار کرد .

طرح ها ی آبخیزداری بستک شامل دو طرح بزرگ آبخیزداری «عملیات آبخیزداری حوزه آبگرم تدرویه» و «عملیات آبخیزداری حوزه گرودال تسان» با ظرفیت استحصال یک میلیون و ۳۳۵ هزار مترمکعب رواناب بطور سالیانه و ارزش سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و نیکوکاران آغاز به کار کرد

مراسم  آغاز به کار این پروژه ها با حضور  امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، پرتابیان فرماندار شهرستان بستک، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بستک ،نیکوکاران، معتمدین و جمعی از مسؤولان استانی و محلی برگزار شد

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید