خبر فوری

رئیس کل دادگستری هرمزگان:دستگیری 7 نفر از مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی

هرمزبان:حجت‌الاسلام اکبری از دستگیری 7 نفر از مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبرداد و گفت: این افراد بیش از 10 میلیارد ریال اموال بیت المال را تضییع کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،«حجت الاسلام محمد صادق اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اعلام این خبر اظهارکرد: در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه سال 94 حسب گزارش اداره کل اطلاعات استان هرمزگان این باند به اتهام ارتشاء و تضییع اموال بیت المال، جعل و سوء استفاده از سند مجعول شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: معاون املاک اداره کل راه و شهرسازی با هماهنگی رئیس نقشه نگاری و مشاور اداره کل راه و شهرسازی استان، نسبت به تغییر و جانمایی عکس های هوایی و مستند موردنیاز جهت طرح درکمیسیون ماده 12 به منظور غیرموات عنوان کردن اراضی جهت واگذارنمودن به افراد مورد نظرشون اقدام می کردند.

این مسئول عالی قضایی همچنین بیان کرد: اعضای این باند در این خصوص وجوهی را از واگذار شوندگان اراضی  در شهرهای جاسک، بندرعباس، میناب، رودان و سیریک دریافت می‌کردند.

حجت‌الاسلام اکبری در ادامه تصریح کرد: همچنین این افراد با اقدام به تبانی در واگذاری زمین از طریق مزایده و ورود افراد بر مزایده‌ها و برنده اعلام نمودن این افراد اقدام به اخذ وجوهی با تبانی کارمندان اداره کل راه و شهرسازی می نمودند و در این خصوص بیش از ده میلیارد و 609 میلیون ریال رشوه دریافت کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه اعضای این باند بیش از 10 میلیارد ریال اموال بیت المال را تضییع کرده‌اند، اضافه کرد: در این خصوص هفت نفر از مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک و افراد واسطه دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شده‌اند.

وی همچنین گفت: در خصوص این متهمین و دوازده نفر دیگر که متهم به پرداخت رشوه به این افراد بوده اند قرار جلب دادرسی و کیفرخواست نیز صادر شده است که پرونده به زودی در دادگاه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:  دستگاه قضایی استان با قاطعیت و بدون اغماض با متخلفان برخورد می‌کند و دادگاه رسیدگی کننده نیز با رعایت عدل و انصاف در اسرع وقت حکم شایسته را صادر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری میزان(لینک)

انتهای پیام/

 

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید