خبر فوری

یاسوج|فاز اول بیمارستان بزرگ شهید جلیل یاسوج افتتاح می‌شود

اورنگ ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: پروژه‌های مختلفی شامل خانه بهداشت، خانه پزشک، فاز اول بیمارستان شهید جلیل، پایگاه اورژانش جاده‌ای و شهری و پایگاه سلامت در هفته سلامت امسال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه چندین پروژه نرم افزاری نیز در هفته سلامت در استان افتتاح می‌شود، بیان کرد: راه اندازی مرکز پایش مراقبت‌های پزشکی با هدف رصد 24 ساعته ورودی بیمارستان‌ها و راه اندازی نوار قلب از راه دور نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شعار هفته سلامت امسال با عنوان " کوشش همگانی سلامت برای همه کس در همه جا"، افزود: در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله افتتاح پروژه‌های عمرانی سلامت، برپایی چادرهای سلامت، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی ایستگاه نقاشی، ترویج تغذیه سالم، مسابقات ورزشی از جمله پیاده روی پیش بینی کرده‌ایم.

ایلامی با بیان اینکه شعار هفته سلامت امسال بر اجتماعی کردن سلامت تاکید دارد، افزود: معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد، تشکیل و راه اندازی اردوهای پزشکی، جلب مشارکت‌های مردمی و فعال سازی خیران گام‌های موثری برداشته که امیداوارم تداوم داشته باشد.وی با تشریح وضعیت پروژه‌های افتتاحی سلامت تصریح کرد:

وی ابراز کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی در استان از 15 اسفندماه 96 آغاز و تا 17 فرودین ماه 97 ادامه داشت که در مجموع در این طرح 545 ماموریت در حوزه درمان و حوزه‌های مختلف از جمله اورژانس 115 انجام شد.

ایلامی با بیان اینکه دو پایگاه اورژانس هوایی گچساران و یاسوج در ایام تعطیلات نوروزی 22 سورتی پرواز یعنی به طور متوسط هر روز 2 پرواز داشتند، عنوان کرد: در این مدت اتوبوس حوادث به صورت شبانه روزی در محورهای شیراز و اصفهان مستقر بوده و 3 ماموریت انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز مرکز مدیریت بحران به صورت 24 ساعته فعال بود، ادامه داد: تمام پایگاه‌های اورژانس در ایام تعطیلات در مجموع 545 ماموریت را انجام دادند.

ایلامی تصریح کرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی در حوزه بهداشت در دو بخش بهداشت محیط و مدیریت مبارزه با بیماری‌ها خدمات مطلوبی از جمله بازید مستمر از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و فاسد شدنی، رستوران‌های بین راهی و بازرسی از مراکز تفریحی و زیارتی به سرانجام رسید.

وی با اشاره به فعالیت سامانه 190 با هدف ارائه شکایات و اطلاع رسانی تخلفات در دو حوزه بهداشت و درمان و تبلیغ این سامانه از طریق مختلف در مبادی ورودی و خروی شهرهای استان خاطرنشان کرد: امسال میزان شکایات مردمی در سطح استان کاهش داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی ما نظارت بر ساختار خودمان و نظارت بر بقیه ارگان‌هایی بوده که با سلامت مردم سروکار دارند، افزود: مردم داری به عنوان یک اولویت برای مدیران ارشد این دانشگاه مشخص شده و در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است.

ایلامی به افزایش سوانح و حوادث تصادفات جاده‌ای در تعطیلات امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: به دلیل افزایش خدمات درمانی و سرعت عمل بالا موارد منجر به فوت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال 604 فقره تصادف در شهرستان‌های مخنلف استان به وقوع پیوست که در مجموع سبب مصدوم شدن یک هزار و 878 نفر شده که از این تعداد 7 نفر فوت کردند.

ایلامی با اشاره به اینکه در طرح بسیج سلامت نوروزی در چادرهای سلامت به 2 هزار و 941 نفر خدمات لازم ارائه شد، اظهار داشت: میانگین حضور اورژانس 115 هنگام وقوع حوادث در مناطق شهری 5 تا 7 دقیقه و در جاده‌ها 10 دقیقه بوده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید