خبر فوری

پیش بینی افزایش صید ماهی در آب‌های جاسک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،رمضانی رییس شیلات شهرستان جاسک گفت:صیادان جاسکی امسال بیش از ۳۵ هزار تن ماهی در آب‌های این شهرستان صید می‌کنند که ۵ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: صیادان پارسال ۳۲ هزار تن ماهی با ۷۷۷ فروند لنج و قایق در آب‌های این شهرستان صید کردند که ۱۰ درصد بیشتر از سال ۹۵ بود.

رییس شیلات شهرستان جاسک گفت: پارسال پنج هزار و ۷۶۵ صیاد، صید ماهی را به روش‌های گوشگیر و انتظاری، دایره ای، قلاب یا تراولینگ در ۱۲۰ مایلی صیدگاه توجک تا رأس میدانی در جاسک بر عهده داشتند.

رمضانی گفت:بیشتر ماهیان صید شده از نوع صنعتی مانند گیدر، نیزه ماهی، هوور مسقطی، زرده، هَوور، فانوس ماهیان، ساردین و مُتو یا تجاری مانند میش، قُطر، شیر، سنگسر، هامور و سُرخو است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد ماهیان صنعتی برای تبدیل به کنسرو به کارخانه فرآوری هرمزگان و استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، کرمان و خوزستان ارسال و ۱۰ درصد دیگر نیز وارد بازار‌های ماهی فروشی هرمزگان می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه جاسک رتبه دوم صید ماهیان صنعتی را پس از چابهار در کشور دارد، افزود: این شهرستان به علت نزدیکی به دریای عمان و اقیانوس هند یکی از قطب‌های مهم تولید ماهی در جنوب کشور است.

شهرستان جاسک با بیش از ۵۸ هزار نفر جمعیت در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید