خبر فوری

ما مشت را با مشت محکمتری پاسخ می دهیم

رخدادهای 24 اسفند 63

چکیده:

آیت الله خامنه ای: مقابله به مثل را با قدرت کامل ادامه می دهیم.

 

همزمان با اقامه نماز جمعه تهران به امامت آیت الله خامنه ای  عوامل استکبار نماز جمعه را به خون کشیدند.

 

تنها سه دقیقه پس از وقوع انفجار تروریستی آیت الله خامنه ای خطبه های نماز جمعه را ادامه دادند.

 

آیت الله جنتی: انتظار نداشته باشیم که دولت همه بارها را به تنهایی بدوش بکشد بلکه امکاناتمان را هر چه بیشتر در اختیار آسیب دیدگان قرار دهیم.

 

آیت الله خامنه ای: ما مشت را با مشت محکمتری پاسخ می دهیم

نماز پرشکوه این هفته تهران در ایام پربرکت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا علیها سلام و نیز سالروز تولد امام خمینی و با وجود حضور جنگنده های عراق در آسمان تهران و بمب گذاری عوامل استکبار در محل برگزاری نماز جمعه به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران و رئیس شورای عالی دفاع اقامه شد.

آیت الله خامنه ای با اشاره به عملیات مقابله به مثل ایران در مقابل حملات هوایی رژیم عراق به مناطق مسکونی کشور گفت: این هفته برای ما هفته مقابله به مثل خواهد بود که به فضل الهی با قدرت کامل آن را ادامه خواهیم داد. ما در یک جبهه تنها مقابله به مثل نکردیم. در بغداد و شهر کرکوک مراکز صنعتی و مراکز تجمع نظامی مقابله به مثل کردیم.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: علت این که صدام به زدن شهرها و بمب شیمیایی و زدن کشتی ها متوسل می شود ضعف نظامی اوست و تا ملاحظه کردیم که صدام اهواز، ایلام و باختران را مورد هدف قرار داده است. ما جبهه جنگ را مورد هدف قرار دادیم. ما مشت را با مشت محکمتری پاسخ می دهیم. اگر چه دشمن ما که دشمن ناجوانمرد است. کسی که در جبهه تو دهنی می خورد و هر کاری که از دستش  برمی آید می کند. ما گفتیم از انتقام ما بترسید ما توانایی داریم و می توانیم مقابله به مثل کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در همه جا مراکز اساسی و حساس را مورد تهاجم قرار می دهیم و همین حرکت وحشیانه را با تمام توان مقابله می کنیم. ما می خواهیم امنیت باشد اما اگر قرار باشد آنها کشتی و شهرها را هدف قرار دهند و از سلاح شیمیایی استفاده کنند محکمتر پاسخ خواهیم داد و شما مطمئن باشید که چنین کاری را خواهیم کرد.(1)

 

بمب گذاری در نماز جمعه تهران

ساعت 12 و 13 دقیقه ظهر جمعه در زمین چمن دانشگاه تهران محل برگزاری نماز جمعه بمبی منفجر شد این بمب که گویا می بایست همزمان با حضور هواپیماهای مهاجم عراقی در فضای تهران صورت بگیرد نیم ساعت زودتر منفجر شد و باعث شهادت و مجروح شدن تعدادی از نمازگزاران عزیز شد.

بر اساس این گزارش این بمب همزمان با اقامه خطبه دوم نماز جمعه تهران منفجر شد و علاوه بر هلاکت بمب گذار تعدادی از نمازگزاران نیز به شهادت رسیدند.گزارش اولیه از شهادت 4 نمازگزار حکایت دارد. اکثر مجروحین به طور سرپایی معالجه شده اند و تعدادی نیز در بیمارستان های شریعتی، امام خمینی، شهید مصطفی خمینی، فیروزگر، سمیه و سینا بستری هستند.

گزارش ها حاکیست تنها سه دقیقه پس از وقوع حادثه آیت الله خامنه ای خطبه های نماز جمعه را ادامه دادند. ایشان ابتدا مردم را که از جنایت سبعانه ضدانقلاب به شدت به هیجان آمده و پی در پی شعار مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا و منافق مسلح اعدام باید گردد سر می دادند به آرامش دعوت کردند وآنگاه خطبه دوم را ادامه دادند در اواخر خطبه دوم نیز هواپیماهای مهاجم سعی نمودند به حریم هوایی تهران نفوذ کنند که با پدافند قدرتمند و یکپارچه هوایی شهر تهران مواجه و متواری شدند.(2)

 

تاکید  آیت الله جنتی بر کمک رسانی به آسیب دیدگان بمباران های اخیر

نماز وحدت آفرین و دشمن شکن این هفته شهر خون و قیام قم با شکوه فراوان و با شرکت اقشار مختلف مردم به امامت آیت الله جنتی در مدرسه امام صادق «ع» برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قم با اشاره به تحولات اخیر جنگ تحمیلی گفت: خیلی بی انصافی است که یک عده در جبهه ها فداکاری می کنند و یک عده هم در فکر خرید وسایل شب عید باشند. این رسم مسلمانی نیست. مسلمانی این است که ابوالفضل العباس در شریعه فرات به ما آموخت که تا حسین «ع» تشنه است لب را از این آب تر نکنیم.

امام جمعه موقت قم افزود: ما باید نسبت به کسانی که در این شرایط آسیب می بینند احساس مسئولیت و همدردی کنیم و انتظار نداشته باشیم که دولت همه بارها را به تنهایی بدوش بکشد بلکه امکاناتمان را هر چه بیشتر در اختیار آسیب دیدگان قرار دهیم.

آیت الله جنتی افزود: پیشروی اخیر نیروهای ما در جبهه جنگ با توجه به این که منطقه عملیاتی هم باتلاقی و هم خاکی بود و از سیستم های مختلف مین گذاری استفاده شده بود از پیچیده ترین جنگ های نظامی دنیاست و علی رغم بمباران های هوایی دشمن که به اعتراف خودشان تا به حال 4999 مورد بوده است رزمندگان ما همچنان به پیشروی خود ادامه می دهند.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 25 اسفند 63، ص 14
2. جمهوری اسلامی، 25 اسفند 63، ص 11
3. کیهان، 25 اسفند 63، ص 17

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید