خبر فوری

منشا فعالیت مضاعف مردان

رخدادهای 23 اسفند 63

چکیده:

امام خمینی: ما بسیاری از موفقیت های انقلاب را مرهون خدمات بانوان می دانیم.

 

آیت الله خامنه ای: هر نقطه از خاک عراق را که اراده کنیم مورد هدف موشکی قرار می دهیم. 

 

مرکز بغداد سحرگاه امروز با موشک درهم کوبیده شد.

 

ساختمان 18 طبقه بزرگترین بانک عراق در مرکز بغداد با موشک منهدم شد.

 

ستاد ارتش: بصره و کلیه شهرهای عراق از زمین و هوا زیرآتش قرار گرفت.

 

امام خمینی: حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزش های شماست

گروهی از خواهران و بانوان جامعه الزهرا قم، دانشگاه الزهرا، سازمان زنان مسلمان و انجمن های اسلامی بیمارستان ها و کارخانجات و ستاد کمک رسانی به جبهه ها دیروز در حسینیه جماران با امام خمینی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: ما بسیاری از موفقیت ها را مرهون خدمت های شما بانوان می دانیم. شما هستید که علاوه بر آن که خودتان فعالیت می کنید، فعالیت را در مردها مضاعف می کنید. و شما بودید که در زمان طاغوت تحت رنج و شکنجه روحی واقع شدید و بحمدالله با قدرت خودتان و تعهد خودتان آن قدرت شیطانی را از صفحه روزگار بیرون کردید و نگذاشتید که آن خیال هایی که آنها در سر خودشان و در خاطر خودشان پخته بودند، آن خیالها به نتیجه برسد. و خدا می داند که اگر نبود این نهضت و نبود کوشش ملت ایران از زن و مرد و جوان و پیر و بزرگ و کوچک، این ملت همه چیزش را از دست داده بود و می داد.

امام ادامه دادند: البته باید توجه داشته باشید که حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزش های شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است چه برای زن و چه برای مرد برای این است که آن ارزش های واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه های شیطانی یا دست های فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می شدند اینها، این ارزش ها زنده بشود و خداوند به همه ما توفیق بدهد که خدمت کنیم به این ملت و اسلام.(1)

 

آیت الله خامنه ای: حمله موشکی به عراق نشانگر قدرت جمهوری اسلامی است

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران دیروز در حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و با شرکت آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور تشکیل جلسه داد.

در این جلسه رئیس شورای عالی دفاع موفقیت رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ و اهداف عملیات اخیر را تشریح کرده و این عملیات را موفقیت آمیز خواند.

رئیس جمهور با اشاره به اولین حمله موشکی ایران به مراکز صنعتی و اقتصادی عراق در کرکوک اظهار داشت: این حمله در واقع نشانگر قدرت جمهوری اسلامی ایران است و ثابت می کند هر نقطه از خاک عراق را که اراده کنیم قادر به هدف قرار دادن هستیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع نیز عصر دیروز درباره حمله موشکی ایران به بغداد گفت: با موشک هایی که در اختیار داریم شهری در عراق نیست که مصونیت داشته باشد. وی تاکید کرد: همه جای عراق به غیر از مناطق دورافتاده در نزدیکی مرز اردن و سوریه در تیررس موشک های ماست ولی امیدواریم جنگ را با موشک نبریم بلکه با حملات زمینی و تصرف نقاط حساس به پیروزی برسیم.(2)

 

حمله موشکی ایران به بغداد

ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد امروز شهر بغداد هدف یک موشک دوربرد رزمندگان اسلام قرار گرفت. یک منبع مطلع نظامی در همین زمینه به واحد مرکزی خبر گفت: در این حمله تمامی طبقات 18 گانه ساختمان بانک مرکزی رافدین در منطقه شورجای بغداد فروریخت. رویترز نیز نوشت منطقه شورجا یک منطقه اقتصادی است و در مرکز بغداد واقع شده است. خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز نوشت بانک رافدین در خیابان الرشید در قلب بغداد و در یک کیلومتری وزارت دفاع رژیم عراق قرار دارد همزمان ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد بصره و کلیه شهرهای عراق از زمین و هوا زیر آتش قرار گرفته است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی از عملیات در شرق دجله نیز گزارش داد تعداد تلفات قوای صدامی در طول این عملیات به بیش از 700 کشته و مجروح رسیده است. تا ظهر دیروز نیز تعداد 207 تن از فریب خوردگان صدامی که به اسارت نیروهای اسلام درآمده اند به پشت جبهه ها منتقل شده اند. قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام کرد رژیم عراق دیروز دو بار از بمب شیمیایی در منطقه عملیاتی شرق دجله علیه نیروهای اسلام استفاده کرد. در ادامه حملات هوایی دشمن بعثی به مناطق مسکونی ایران نیز هواپیماهای عراقی ساعت 5 و 30 بامداد امروز 3 راکت به منطقه شمال شهر تهران پرتاب کردند که بر اثر آن 5 تن شهید و تعدادی مجروح شدند.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 23 اسفند 63، ص 4
2. جمهوری اسلامی، 23 اردیبهشت 63، ص 16
3. کیهان، 23 اسفند 63، ص 2 و3

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید