خبر فوری

روش‌های مقابله با “خشونت در مدارس” در کشورهای مختلف

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و طرفداران استفاده از سلاح در این کشور معقتدند راه‌کار موثر در چنین شرایطی این است که تعداد سلاح‌ بیشتری در اختیار کارکنان آموزش دیده مدارس از جمله مدیران قرار گیرد تا در هنگام حوادث تیراندازی نقش مدافع داشته باشند.

در حالی که در دیگر نقاط جهان راهکارها و شیوه‌های مختلفی برای مقابله با خشونت در مدارس اجرایی شده اما آمریکا تنها کشوری است که مجهز شدن معلمان به اسلحه را راه‌حل این مشکل و لازم می‌دانند. هرچند مانورهای اضطراری، گشت‌ نیروهای مسلح در اطراف مدارس و مانور مقابله با فرد متجاوز و مزاحم راهکارهای طبیعی‌تری هستند.

به گزارش هرمزبان به نقل از ژاپن تودی، از جمله راهکارهایی که در دیگر نقاط جهان برای مقابله با این مشکل به کار گرفته شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– روسیه: وقوع چنین حوادث خشونت باری در مدارس روسیه به ندرت اتفاق می افتد اما دو حادثه ماه گذشته منجر به جلب توجهات ملی و مقایسه این حوادث با خشونت های رایج در مدارس آمریکا شد. به دنبال وقوع این دو حادثه در مدارس روسیه، فقدان قوانین امنیتی محکم مورد تاکید قرار گرفت و اکنون گاردهای امنیتی در مدارس روسیه حضور دارند.

– فرانسه: به دنبال وقوع حوادث تروریستی مرگبار در پاریس و نیس، فرانسه در سپتامبر ۲۰۱۶ دستورالعمل‌های امنیتی جدیدی را در مدارس این کشور ارائه کرد. این اقدامات که هنوز اجرا می شود شامل نظارت دقیق بر ورود افراد به مدارس، بازرسی کیف و لوازم مراجعه‌کنندگان به مدرسه و ارتقای همکاری با پلیس هستند.

همچنین نیروهای پلیس در اطراف مدارس گشت‌زنی دارند و از والدین و دانش‌آموزان درخواست شده از تجمع در نزدیک مدارس خودداری کرده و اقدامات و رفتارهای مشکوک را گزارش کنند. همچنین سالانه سه مانور امنیتی در مدارس فرانسه برگزار می‌شود که در آن دانش‌آموزان یاد می‌گیرند چگونه خود را پنهان کرده یا از محل حادثه بگریزند.

تمامی دانش آموزان ۱۳ تا ۱۴ ساله آموزش‌های اصلی در مورد اقدامات لازم برای نجات جان خود را می‌بینند. همچینن در مهدهای کودک، کودکان از طریق بازی آموزش می‌بینند که چگونه خود را پنهان کنند.

– ژاپن:‌ وقوع حوادث خشونت بار در مدارس ژاپن نادر است هرچند مواردی از ضرب و شتم با چاقو مشاهده شده است. در ژاپن اقدامات امنیتی در مدارس این کشور پس از ژوئن ۲۰۰۱ و حادثه مدرسه ابتدایی اوساگا اجباری شد.

در مدارس ژاپن افراد به طور کلی اجازه ندارند بدون دریافت مجوز وارد مدرسه شوند و والدین و افراد دیگر فقط پس از دریافت مجوز می‌توانند وارد مدرسه شوند. همچنین مدارس ملزم هستند تا در مواقع جرم و وقوع حادثه از راهنمای اضطراری برخوردار باشند. در برخی از مدارس دوربین‌های امنیتی  نصب شده است. همچنین برخی از والدین و افراد داوطلب در مکان‌های تعیین شده ایستاده تا بر رفت و آمدهای کودکان نظارت داشته باشند. به علاوه کودکان معمولا زنگ‌های هشداری را به کیف‌های مدرسه نصب می کنند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

– ایتالیا: مدارس رم از حملات تروریستی در امان بوده‌اند. اما مدارس بین المللی پایتخت ایتالیا مورد حمله قرار گرفته و به همین دلیل اقدامات امنیتی  بیشتر برای آنها در نظر گرفته شده است. اقدامات امنیتی در نظر گرفته شده در این مدارس همچون مواردی است که در سفارتخانه‌ها اجرا می شود. همچنین نشانه‌هایی از افزایش اقدامات امنیتی در مدارس عمومی این کشور مشاهده نشده است.

– سوئد: در این کشور کتابچه هایی در اختیار مدارس قرار داده شده تا از راهنمایی‌های آن در موارد وقوع حوادث مسلحانه بهره ‌ببرند.

– لهستان: در مدارس این کشور اقدامات امنیتی مسلحانه در نظر گرفته نشده است. در بیشتر مدارس افراد برای ورود به مدرسه باید اجازه داشته باشند. اما بیشترین  نگرانی در مدارس این کشور توزیع مواد مخدر است.

– مکزیک: ‌وقوع  حوادث مرتبط با قاچاق مواد مخدر در برخی از مدارس این کشور باعث شده تا مانورهای اضطراری اجرا شود و معلمان و دانش آموزان در زمان تیراندازی‌های احتمالی آموزش‌های لازم را دیده باشند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید