خبر فوری

باشگاه کشاورزان جوان نقش مهمی در تحول روستاها می تواند ایفاء کند

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، مسعود رمضان  پور افزود: افزایش بهره وری عوامل و منابع طبیعی ، ارتقاء درآمد بهره برداران  و افزایش مشارکت مردم در فعالیت های کشاورزی از مهمترین اهداف راه اندازی باشگاه کشاورزان جوان در استان است.

وی تصرح کرد : متوسط سن بهره برداران بخش کشاورزی 57 سال است که 83 درصد آنها بیسواد و یا کم سواد هستند.

رمضان پور با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم بسوی کشاورزی مدرن و علمی گام برداریم باید بهره برداران را به علم روز کشاورزی مجهز کنیم، اظهار داشت : باشگاه کشاورزان جوان می تواند در انتقال دانش و مهارت به قشر جوان و علاقمند به فعالیت های کشاورزی نقش مهمی ایفاء نماید.

وی تصریح کرد : توسعه روستا، اشتغال و کارآفرینی، انسجام اجتماعی و گسترش فرهنگ تعاونی، مشارکت فعال روستائیان در تدوین سند راهبردی پیشرفت روستا ، از مهمترین مزایای باشگاه کشاورزان جوان می باشد.

این مقام مسئول مدعی شد: با توجه به اینکه باشگاه کشاورزان یک سازمان مردم نهاد روستایی است پس این باشگاه می تواند در سه حوزه مدیریت دانش ، توانمند سازی افراد و ایجاد اشتغال پایدار موفقیت های چشمگیری بدست آورد.

رمضان پور گفت :پیشرفت همه جانبه روستا  در حوزه هایی همچون اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری  از مهمترین اهداف ایجاد باشگاه کشاورزان جوان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و رودان باشگاه کشاورزان جوان راه اندازی شده است.

رمضان پور افزود : تمام فعالیت های باشگاه کشاورزان جوان بر دوش مردم است و این یعنی بهره گیری از مشارکت مردم برای رسیدن به  اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی کشور .

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید