بی‌راهه‌های «صفه» جان می‌گیرد

 به گزارش هرمزبان به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پیام رحمان ستایش  با اشاره به حوادث کوهستان اظهار کرد: با توجه به ایمن‌سازی صورت گرفته در مناطق پرخطر و پرتردد کوه صفه به وسیله طناب‌کشی و تابلوگذاری هیچ حادثه‌ای در این مسیرها در سال‌های اخیر نداشته‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که کوه به صورت بالقوه خطرناک است، افزود: حوادث معدودی که رخ می‌دهد مربوط به بی‌راهه‌هایی است که برخی شهروندان اقدام به گذر از آن‌ها می‌کنند، پرهیز از عبور از بی‌راهه‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی و همکاری خود مردم دارد.

فرمانده ارشد نجات در ارتفاع و کوهستان با بیان این‌که به طور میانگین هفته‌ای دو حادثه را شاهد هستیم، توضیح داد: برخی از این حوادث منجر به سقوط می‌شود که در آخرین مورد، هفته گذشته پسر 14 ساله‌ای که قصد صعود داشت سقوط کرده و جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به اهمیت یادگیری فنون کوه‌پیمایی پیش از صعود به کوه یادآور شد: کسی که شنا بلد نیست می‌داند که در بخش عمیق غرق می‌شود، کوه نیز همین‌طور است که اگر آموزش و تجهیزات لازم را نداشته باشیم بدانیم که خطر حتمی است.

ستایش در خصوص تخلف تورهای کوهنوردی که مانند قارچ رشد کرده‌اند، گفت: برخی تورها به دلیل رقابت کاذب سعی در استفاده از بیراهه‌ها دارند، از طرفی بعضی از مسؤولان تورها تجربه و آموزش لازم را نداشته و منجر به بروز حادثه‌های جبران‌ناپذیری می‌شوند.

فرمانده ایستگاه‌های 12 آتش‌نشانی شهر اصفهان با بیان این‌که اقدامات لازم را انجام داده‌ایم، عنوان کرد: تجهیزات حاضر در این ایستگاه در سطح کشور بی‌نظیر است و تیم امداد و نجات ما رتبه اول را داشته و آخرین آموزش‌های روز دنیا را دارند.

وی تصریح کرد: تیم آتش‌نشانی در روزهای تعطیل، دوشنبه و سه‌شنبه که پرترددترین روزها هستند به صورت ثابت در حاشیه کوه صفه مستقر هستند تا در سریع‌ترین زمان امدادرسانی کنند، همچنین تلاش دارند با راهنمایی‌های لازم قبل از حادثه از آن جلوگیری کنند.

ستایش در خصوص تأثیر بارش برف بر حوادث کوهستان اظهار داشت: بارش برف افزایش تعداد حوادث را به دنبال دارد چراکه با غروب آفتاب یخ‌زدگی پیش‌آمده و راهی که کوهنورد به آسانی از آن صعود کرده بود دیگر قابل بازگشت نیست.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید