خبر فوری

خدمت رسانی 159 مرکز جامع سلامت به مردم هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،غلامعلی جاودان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 159 مرکز جامع سلامت در هرمزگان فعالیت می کند.
وی گفت: در این پایگاه ها ،خدمات مراقبت و پیشگیری مانند بهداشت محیط ، تغذیه و دندانپزشکی به صورت رایگان ارائه می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در شهرها به ازای هر 2 هزار و 500 نفر یک مراقب سلامت و به ازای هر 15 هزار نفر یک پزشک عمومی و در روستاها به ازای هر هزار نفر یک بهورز خدمات ارائه می دهند.
غلامعلی جاودان گفت: خدمات در روستاها به صورت شبانه روزی ارائه می شود.
وی افزود: یکی از مهمترین اهداف ایجاد این مراکز مقابله با بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت ، سرطان و بیماری های تنفسی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بر اساس آمارها 76 درصد از مرگ و میر ها به علت بیماری های قلبی و عروقی اتفاق می افتد.
غلامعلی جاودان افزود: از ابتدای سال تاکنون 250 طرح مرتبط با مراکز جامع سلامت با اعتبار 50 میلیارد تومان در هرمزگان به بهره برداری رسید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید