خبر فوری

تخلیه و بارگیری بیش از 2 میلیون تن کانتینر در بندرشهید رجایی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در ده ماه امسال دو میلیون و 183 هزار و 121 TEU کانتینر در پایانه های شماره یک و دو بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: 342 هزار و 162 TEU کانتینر  محموله های صادراتی، در بندر شهید رجایی بارگیری و 592 هزار و 575 TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی، نیز تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این میزان حجم عملیات 19 درصد بیشتر از مدن مشابه پارسال است.

عفیفی پور محموله های کانتینری ترانشیپ شده به بنادر کوچکتر جنوب کشور و منطقه خلیج فارس از طریق بندر شهید رجایی( به عنوان بندر کانونی منطقه) را نیز 216 هزار و 558 TEU کانتینر اعلام کرد.

وی افزود: در این مدت 379 هزار و 155 TEU کانتینر ترانزیتی وارد بندر شهید رجایی شده که 18 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: جابجایی بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری تخلیه و بارگیری شده در سطح کل بنادر کشور در این بندر انجام می شود.

عفیفی پور بندر افزود: بندر شهید رجایی با برخورداری از دو پایانه تخصصی کانتینری و 18 دستگاه گنتری کرین پیشرفته و مدرن (جرثقیل های سنگین وزن تخلیه و بارگیری کانتینر) بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود.

با الحاق 12 دستگاه گنتری کرین و 15 دستگاه ترانستینر جدید به ترمینال دو این بندر که هم اکنون در مرحله نصب و راه اندازی است ، ظرفیت کانتینری به شش میلیون TEU کانتینر و با بهره برداری کامل از مرحله 3 طرح توسعه این بندر که هم اکنون مرحله نخست آن به انجام رسیده، ظرفیت نهایی به هشت میلیون TEU کانتینر ارتقاء می یابد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید