خبر فوری

عضویت ۵۰ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حمید ضیایی پرور معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش فعالان شبکه‌های اجتماعی در قزوین با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کاربران اینترنت کشور عضو شبکه‌های اجتماعی عمدتا شامل تلگرام و اینستاگرام هستند، افزود: ایرانیان روزانه ۲.۷ میلیارد بازدید از تلگرام دارند و ۷۵۰ هزار کانال فارسی در آن تشکیل شده است.

ضیایی پرور، نبود فیلتر، سرعت و امنیت داده‌ها را از جمله مزایا و در مقابل سرعت ایجاد کانال‌های مخالف با ارزش‌ها و حاکمیت نظام و جستجو ناپذیری، آرشیوناپذیری و پروتکل‌های غیر بومی را از معایب تلگرام برشمرد.

وی همچنین گفت: افراد ۲۵ تا ۳۷ سال بیشترین فراوانی سنی را در بین کاربران اینترنت کشور دارند.

به گفته ضیایی پرور، ایرانیان بیشتر به دنبال محتوا‌های تفریحی و خبری هستند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از کارکرد‌های رسانه تفریح و سرگرمی است که در رسانه رسمی به آن چندان توجه نمی‌شود هرچند اخیرا ۲ برنامه دورهمی و خندوانه به این موضوع پرداخته اند که اتفاقا جزو پربازدیدترین برنامه‌ها محسوب می‌شوند.

وی همچنین گفت: شبکه‌های اجتماعی به این دلیل موفق شده اند که در زمینه امکان اشتراک گذاری تصویر، ویدیو و همچنین تفریح و سرگرمی فعال هستند.

ضیایی پرور افزود: شبکه‌های اجتماعی موبایلی به علت امکان اشتراک گذاری دیتا، امکان مکان یایی، سادگی دسترسی و امکانات تلفن جذابیت زیادی بین کاربران اینترنتی دارند.

وی در ادامه به فرصت‌ها و تهدید‌های شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: واگرایی ادیان، نقض حریم خصوصی افراد، امکانات فناورانه برای جاسوسی مدرن، اعتماد عمومی به شبکه‌های خارجی و تضعیف مبانی دینی و اعتقادی ایرانیان، اخبار شایعات و نادرست که کاربر نمی‌تواند اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهد از جمله معایب و تهدید‌های این حوزه به شمار می‌روند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: گسترش زبان فارسی، ارتباطات بین نسلی میان ایرانیان و حوزه تمدن فارسی زبانان، دفاع از حقوق بشر، تغییر تصویر عمومی ایران در دنیا و ترویج مبانی دینی، اشتغال و کارآفرینی از فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی است.

ضیایی پرور به مصادیق موفق استفاده گسترده کاربران از شبکه‌های اجتماعی هم پرداخت و گفت: مقابله با تحریف نام خلیج فارس اولین پویش (کمپین) تاثیرگذار ایرانی‌ها در فضای مجازی بود و می‌توان اذعان کرد دشمنان امروز از فضای مجازی می‌ترسند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید