خبر فوری

هفته پر نوسان دلار/ رشد ۱۶ هزار تومانی قیمت سکه

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، دلار آمریکا در هفته ای که گذشت فراز و فرود زیادی داشت و نرخ آن به تعادل نرسید. شاید بتوان گفت دلار در این مقطع زمانی غیر قابل پیش‌بینی‌ترین دوران خود را در سال جاری تجربه می کند و موضوعی که مورد انتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی و تجار است. چرا که عملا امکان هر گونه برنامه‌ریزی را از آن‌ها گرفته است.

دلار در ابتدای هفته با قیمت ۴۷۰۴ تومان روند خود را شروع کرد، در روز بعد با افزایش قیمت مواجه شد و به ۴۷۴۴ تومان رسید. به یکباره در روز بعد قیمت دلار حدود ۱۰۰ تومان افتاد و به ۴۶۵۰ تومان رسید. در اوسط هفته هم تقریبا بر روی همین نرخ باقی ماند و در آخرین روز هفته یعنی روز گذشته بر روی ۴۶۹۵ تومان ایستاد.

بررسی نرخ دلار در هفته گذشته نشان می‌دهد که همچنان قیمت به تثبیت نرسیده است، نمی توان گفت سمت و سوی دلار در روزهای آینده افزایشی یا کاهشی خواهد بود. اما قیمت سکه در هفته گذشته در مجموع به سمت افزایش حرکت کرد. در شروع هفته قیمت سکه تمام یک میلیون و ۵۰۹ هزار تومان عرضه می‌شود و در انتهای هفته به یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید تا ۱۶ هزار تومان در این مدت افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

پیش فروش سکه از سه‌شنبه هفته ای که گذشت از طرف بانک مرکزی آغاز شد که یکی از اهداف این اقدام تنظیم و تعادل رسیدن بازار سکه است. بازاری که طی چند ماه اخیر حباب بی سابقه ای را تجربه کرده است حبابی که هنوز هم بر روی سکه مشاهده می شود.

طلای داخلی نیز در هفته گذشته با ثبات نسبی همراه شده است هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱۴۷ هزار تومان شروع کرد و در آخرین روز هفته نیز با همین نرخ به روند خود پایان داد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید