خبر فوری

خواندنی‌های روز افتتاحیه جشنواره

مجله مهر: سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر با برگزاری سه بزرگداشت و یک نکوداشت در روز ۱۲ بهمن ماه و مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرد.

اجرای این مراسم را احسان کرمی بر عهده داشت و نکته مهم این بود که با وجود برنامه‌های مختلف و متعدد این مراسم خیلی طولانی نبود و سخنرانی‌های خیلی خیلی کوتاهی هم داشت.

ابراهیم داروغه‌زاده در حدود یک دقیقه و سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شاید در حدود ۵ دقیقه سخنرانی کردند که این موضوع در نوع خودش قابل توجه بود.

مراسم افتتاحیه امسال تحت تاثیر از حوادث تلخی بود که در چند ماه گذشته در ایران گذشته بود، بارها از زلزله کرمانشاه و کشتی سانچی صحبت شد. اینکه در کرمانشاه هنوز برخی خانواده‌ها کانکس ندارند و در سرما روزگار می‌گذرانند و هنرمندان دست به دست یکدیگر دهند تا بتوانند شرایط را برای این عزیزان بهتر کنند.

در بخشی از این مراسم احسان کرمی در صحبت‌هایش با نام‌هایی که برای فیلم‌ها می‌گذارند شوخی کرد و گفت که فیلم‌هایی با نام «به وقت شام» و «به وقت نهار» داریم، ولی متاسفانه به صبحانه که وعده مهمی است توجه نشده! البته این مجری در ادامه مراسم درباره این صحبت خودش گفت که شوخی کرده و ممکن است تا پایان مراسم با نام فیلم‌های مختلف شوخی کند.

در بخش بزرگداشت منوچهر اسماعیلی، این صداپیشه پیشکوست با بیان اینکه حال خوشی ندارد و بعد روی صندلی نشست، رو به مردم گفت که در همه سال‌های فعالیتش با کارهایی که انجام داده، به مردم «سلام» کرده و امشب و در این مراسم جواب سلام را از مردم گرفت.

احتمالا بخش حاشیه‌ای مراسم افتتاحیه به بزرگداشت اکبر عبدی برمی‌گردد. مستندی که مجید توکلی از او ساخته بود، در سالن با اقبال زیادی از سوی حاضران روبرو شد. در این فیلم مستند که «همسرم اکبر عبدی» نام داشت، اکبر عبدی و همسرش شوخی‌های مختلفی را با زندگی شخصی خودشان، محمدرضا شریفی‌نیا و سلبریتی‌ها انجام دادند.

در این بخش اکبر عبدی هم از مردم بابت اینکه فیلم‌های خوبی را هم که بازی کرده، دیده‌اند و حرفی نزده‌اند تشکر کرد! او همچنین در بخشی از صحبت‌هایش گفت که این مردم هستند که به سینما می‌روند و فیلم‌ها را می‌بینند و ما هم از پول آن‌ها درآمد داریم. 

در بخش بزرگداشت اکبر عبدی، مسعود ده‌نمکی کارگردانی که با عبدی ۶ فیلم کار کرده هم درباره او صحبت کرد و گفت که اگر کسی بخواهد با اکبر عبدی کار کند، باید ابتدا رضایت همسرش را جلب کرده باشد! ده‌نمکی همچنین تاکید کرد که عبدی و شریفی‌نیا مانند تام و جری هستند و دعواهای‌شان را نباید خیلی جدی گرفت!

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید