خبر فوری

معرفی 80 طرح اشتغالزایی در میناب برای دریافت تسهیلات

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، سلیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: 80 طرح اشتغالزایی در قالب طرح های روستایی و عشایری و طرح تکاپو در میناب برای دریافت تسهیلات به دبیرخانه کارگروه معرفی شده است.

وی افزود:بیشترین طرح های اشتغالزایی در قالب طرح های روستایی و تکاپو مربوط به شهرستان میناب است.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به طرح کارورزی به عنوان یکی از طرح های اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: طرح کارورزی با هدف افزایش مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقاطع مختلف تحصیلی از اول تیرماه اجرایی شده که در این طرح دوره کارورزی حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه است و در این مدت حقوق و حق بیمه کارورز توسط دولت پرداخت می شود و هیچ هزینه ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

سلیمی افزود: مشوق های بیمه ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان در نظر گرفته شده است و در این راستا برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا2 سال100درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

وی بر روند اجرایی دقیق و مستمر طرح کارورزی از طریق دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

سلیمی از طرح تعاون روستا نیز به عنوان یکی دیگر از طرح های مهم اشتغال فراگیر در راستای حمایت از اشتغال و تقویت اقتصادی روستاها با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها نام برد و گفت: با توجه به ظرفیت های میناب در زمینه صنایع دستی، ایجاد خانه های صنایع دستی در قالب تعاونی ها می تواند ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باشد.

وی بر جذب اعتبارات مشاغل خانگی، تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد تاکید کرد.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:در راستای اختصاص تسهیلات روستایی و عشایری نیز طرح دهکده کارآفرینی با موضوع بسته بندی ونگهداری سردخانه بالای صفر، صنایع دستی وصنعت مصوب شد که با راه اندازی آن برای تعداد زیادی اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود .

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید