خبر فوری

«آخر شاهنامه خوش است»؛ روایتی طنز از حوادث انقلاب

آخر شاهنامه خوش است روایتی طنز از حوادث انقلاب

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجموعه 10 داستان از احمد عربلو با عنوان «آخر شاهنامه خوش است» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

حوادث این مجموعه داستان، پیرامون روزهایی است که به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی می‌شود. شخصیت اصلی این داستان‌ها، یک پسر نوجوان است که ماجراهای مختلفی برایش اتفاق می‌افتد و مخاطب با خواندن این کتاب، حوادث و رویدادهای انقلاب را می‌شناسد.

این کتاب مجموعه داستان کوتاه با موضوع انقلاب است و شخصیت های داستان اغلب نوجوان هستند.

عربلو  برای نگارش این کتاب به سراغ خاطرات بسیاری از انقلابیون رفته و در نوشتن این داستانها سعی کرده است  از عنصر طنز استفاده  کند و به وسیله طنز بر جذابیت این موضوعات افزوده تا برای مخاطب نوجوان جذاب و قابل فهم باشد.

هدف نهایی کتاب آشنایی با اتفاقات دوران انقلاب اسلامی برای نوجوانان است. این مجموعه داستان در قالب 10 داستان برای مخاطب نوجوان با تصویرگری های ساده و متن هایی که پیچیدگی ندارد، طراحی شده است تا وقایع انقلاب اسلامی و اتفاقات آن را با زبان طنز برای این گروه سنی بازگو کند.

سوژه‌های بسیار ناب و بکری در اتفاقات انقلاب اسلامی وجود دارد که هنوز به آنها پرداخته نشده است. نویسنده  سعی کرده است در کتاب «آخر شاهنامه خوش است»   به سراغ آن موضوعات برود. عنوان این مجموعه از نام یکی از داستان‌ها گرفته شده است. حوادث این مجموعه داستان، درباره روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است و شخصیت اصلی این داستان‌ها، یک پسر نوجوان است که ماجراهای مختلفی برایش اتفاق می‌افتد و مخاطب با خواندن این کتاب، حوادث و رویدادهای انقلاب را می‌شناسد.

نویسنده با استفاده از خاطرات دوره نوجوانی خود و  با الهام از وقایع ‌سالیان گذشته زندگی، اتفاقات و رخدادهایی تجربه شده را دستمایه خلق داستان های طنز قرار داده است. داستان های مجموعه «آخر شاهنامه خوش است »،  کشش و جذابیت بسیاری برای مخاطب سنی نوجوان دارد، اما در این میان، داستانهای “شاه در شاهنامه”، “مردی که می‌خندید” و “یک روز خیس” ارزش فنی و تکنیکی بیشتری دارند. نویسنده با خلق طنز موقعیت، موفق شده است مخاطب را به خوانش اثر علاقمند کند.

 

انتهای پيام/

 

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید