خبر فوری

بندرعباس| جلوگیری از انتقال آب میناب آروزی دیرینه مردم این منطقه است

ابوذر مهدی نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میناب، در پاسخ به سوالی پیرامون حادثه اخیر کرگان با بیان اینکه در زمینه باز شدن ابعاد حادثه اخیر بندر کرگان بیشتر از رسانه‌ها مشتاق به اطلاع‌رسانی برای افکار عمومی هستیم اظهار داشت: این موضوع توسط مراجع ذی‌صلاح در دست بررسی است و باید منتظر نتیجه پیگیری دستگاه‌های متولی شد.

وی پاسخ به علل تدوام برداشت شن از برخی نقاط در بستر رودخانه میناب نیز گفت: در زمینه برداشت شن بیشتر کوتاهی دستگاه‌های متولی است.

این مسئول در پاسخ به نفوذ عوامل برداشت شن در برخی دستگاه‌ها، افزود: هیچ کس نمی‌تواند فراتر از قانون عمل کند.

فرماندار ویژه میناب ادامه داد: به دستگاه‌های مربوطه اخطار می‌کنم که به وظیفه خود عمل کنند و اگر در این راستا کوتاهی صورت گیرد به طور قطع با مدیران سهل انگار برخورد جدی می‌شود.

وی گفت: اگر امور آب، صنعت، معدن و تجارت نظارت خود را بر مناطق تحت اختیار بیشتر و دقیق‌تر نکنند درباره آنها تصمیم جدی اعمال می‌شود.

معاون استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بحران آب در میناب، کم کردن تبعات این بحران و مهار آن را مستلزم طی مسیر حقوقی پرونده دشت میناب در شورای عالی حفاظت از آب و خاک، تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن و اصلاح سیستم آبیاری در بخش کشاورزی دانست و گفت: مسیری که در حال حاضر دارد طی می‌شود به سمتی می‌رود که آرزوی دیرینه مردم میناب یعنی قطع برداشت و انتقال آب میناب محقق شود.

وی اظهار داشت: مطالبه‌گری و فرآیند پیگیری‌های مردمی یک سرمایه اجتماعی است که بخش عمده‌ای از بحران آب میناب از این طریق به مسئولان در سطوح مختلف اعلام شده است.

نخعی بیان کرد: خساراتی که در این چند سال به محیط زیست، منابع طبیعی و مردم میناب وارد شده بسیار زیاد است و جبران آن نیز زمان بر است.

فرماندار ویژه میناب در پاسخ به مطلبی دیگر مبنی بر اعتراض مردم بندر تیاب نسبت واگذاری منطقه‌ای به نام شَغون در این بندر به فرد یا افرادی به صورت غیرقانونی، گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی این موضوع در حال بررسی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید