خبر فوری

امام خامنه‌ای: طرح مکرر نام «زهراء(س)» در انقلاب اسلامی، برآمده از ایمان و عواطف بود

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با وقوع انقلاب اسلامی ایران شاهد تحولات زیادی در سطح جهان بودیم. این تحولات از یک سو موجبات رشد معنوی، ایمانی و معرفتی ملت ایران و حتی جهان اسلام را بیش از گذشته فراهم کرد. در محور چنین جریان عظیمی، بی‌تردید توسل به حضرات معصومین (ع) و در رأس آنان حضرت زهرا (س) نقش پررنگی داشته است. «یکی از خصوصیاتی که در انقلاب ما بارز است، مطرح شدن مکررِ مضاعف نام مبارک حضرت زهرا (س) است». این جمله را رهبر انقلاب در یکی از دیدارهایی که در روز ولادت حضرت صدیقه‌ی طاهره (س) بزگرار شد، فرمودند و همگان را به حفظ ارتباط معنوی با حضرات معصومین (ع) دعوت کردند.

* در همین راستا به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حضرت زهراء (س) اشاره می‌‌کنیم:

اسلام، فاطمه – آن عنصر برجسته و ممتاز ملکوتی – را به عنوان نمونه و اسوۀ زن معرفی می‌کند. آن، زندگی ظاهری و جهاد و مبارزه و دانش و سخنوری و فداکاری و شوهرداری و مادری و همسری و مهاجرت و حضور در همۀ میدان‌های سیاسی و نظامی و انقلابی و برجستگی همه جانبۀ او که مردهای بزرگ را در مقابلش به خضوع وادار می‌کرد، این هم مقام معنوی و رکوع و سجود و محراب عبادت و دعا و صحیفه و تضرّع و ذات ملکوتی و درخشندگی عنصر معنوی و همپایه و هموزن و همسنگ امیرالمؤمنین و پیامبر بودن اوست. زن، این است. الگوی زنی که اسلام می‌خواهد بسازد، این است.
(بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان 86/10/26)

هیچ کس نه امام بزرگوار، نه بزرگان انقلاب – در دوران دفاع مقدس به رزمندگان نگفت که رمز «یا زهراء(س)» را براى حملات‌تان بگذارید یا سربند «یا زهراء(س)» ببندید؛ اما هرچه که شما نگاه می‌کنید، در طول دوران دفاع مقدس، اسم مبارک حضرت زهراء(س) از همۀ نام‌هاى مطهر و مبارک دیگر بیشتر مطرح است، بیشتر آورده می‌شود؛ همچنین نام مبارک حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه). این دو نام در انقلاب، به طور طبیعى، بدون دستور، بدون یک مطالعه قبلى، همینطور از دل‌ها و از ایمان‌ها و از عواطف روئیده است؛ این نشانۀ مبارکى است؛ نشانۀ توجه آن بانوى دو عالم، آن عنصر ملکوتىِ الهىِ بى‌نظیر در عرصۀ وجود از لحاظ نورانیت – بعد از پدر بزرگوار و امیرالمؤمنین(ع) است.
(بیانات در دیدار جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت(ع) 90/03/03)

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید