خبر فوری

انجام مراسم پاکسازی در شهرستان رودان

به گزار ش خبرگزاری برنا در  هرمزگان

ناظر دهقانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودان ازبرگزاری مراسم پاکسازی با همکاری دهیاری و دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید نجات الهی در رودخانه آبنما و کهنو بالا خبرداد . وی در قبل از شروع مراسم در جمع دانش آموزان ضمن تقدیر از حضور فعالانه وهمکاری مجددانه دهیاری مذکور به تشریح اصل پنجاهم قانون اساسی پرداخت .

 وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که متاسفانه ما انسانها برای طبیعت بکر بوجود می آوریم . آلوده نمودن و اثرات آن برطبیعت می باشد . همانطور که شما دانش آموزان می دانید یک اکوسیستم دارای اجزای مختلفی می باشد که بریکدیگرتاثیردارند .  امروز یکی از مهمترین معضلات در زندگی بشری استفاده بسش از حد از پلاستیک می باشد .

هنگامی که کیسه های پلاستیکی به عنوان زباله دورریخته می شوند، به علت ماندگاری بیش از ۵۰۰ سال در محیط، باعث آلودگی محیط زیست می شوند. این کیسه ها به همراه باد جابه جا شده و وارد رودخانه ها و کانال های آب می شوند؛ در نتیجه موجب گرفتگی آبراهه ها شده و در بسیاری موارد به علت ساکن ماندن آب، زادوولد انواع حشرات افزایش می یابد. کیسه های پلاستیکی درصورت ورود به محیط زیست دریایی، وارد زنجیره غذایی جانوران دریایی شده و سالانه هزاران گونه از جانوران آبزی از قبیل وال، دلفین، فک و لاک پشت و نیز پرندگان دریایی اشتباهاً بر اثر خوردن این کیسه ها و خفگی ناشی از آن می میرند.

وی در ادامه سخنان خود به معرفی مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست ، مناطق تحت مدیریت استان و شغل محیط بانی و برخی از وظایف یگان حفاظت محیط زیست اشاره کرد .

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید