خبر فوری

بخشودگی جرایم مالیاتی تعاونی های مرزنشینان هرمزگان

 به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: تعاونی های مرزنشینان هرمزگان می توانند در بهمن ماه از بخشودگی ویژه جرایم مالیاتی بهره مند شوند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی استان، به مناسبت دهه فجر تعاونی های مرزنشینان اگر در بهمن ماه اصل بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند، از بخشودگی صد در صدی جرایم قابل بخشش بدهی مالیاتی برخوردار می شوند.
خلیل قاسمی افزود: تعاونی های مرزنشینان استان مجموعا بیش از شش میلیارد تومان بدهی و جریمه مالیاتی دارند.
وی افزود: سامانه ثبت نام و صدور کارت مرز نشینی بازگشایی شده و مرزنشینان می توانند تا پایان سال در این سامانه ثبت نام کنند.
قاسمی افزود: هم اکنون 31 تعاونی مرزنشینان در استان فعال هستند که از ابتدای سال 718 هزار دلار صادرات و 160 هزار دلار واردات داشته اند که البته این میزان صادرات و واردات را فقط یک تعاونی داشته است و دیگر تعاونی ها فعالیت چندانی نداشته اند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز هم گفت: تعاونی های مرزنشینان نیمه فعال استان باید از سوی مسئولان مربوطه ساماندهی و فعال شوند.
بهروز اکرمی افزود: استان هرمزگان نزدیک ترین بنادر به کشور قطر را دارد و تعاونی های مرزنشینان استان باید سهم خود از صادرات به قطر را افزایش دهند.
وی افزود از سهمیه 65 میلیون دلاری مبادلات مرزی استان هرمزگان فقط 160 هزار دلار تحقق یافته که بسیار رقم کمی است و باید تلاش شود این رقم افزایش یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم گفت: در استان بیش از 321 هزار نفر عضو تعاونی های مرزنشینان هستند که از 53 تعاونی مرزنشینی استان 22 تعاونی غیر فعال و راکد هستند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید