ضرورت ساماندهی سرویس رفت و برگشت کارگران هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان,"کیامرث برخورداری" در نشست با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان افزود: با توجه به حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن و در راستای کاهش سالیانه حوادث و با هدف صیانت از نیروی کار، ماده ۱۵۲ قانون کار به صراحت اعلام میدارد که در صورت دوری کارگاه و عدم وسیله نقلیه عمومی، صاحب کار برای رفت و برگشت کارکنان خود باید وسیله نقلیه مناسب قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن به عنوان یک معضل اجتماعی، همه ساله جان افراد زیادی را گرفته و خسارات مالی هنگفتی را نیز به جامعه وارد می‌کند و در این میان کارگران نیز از این امر مصون نیستند، بیان داشت: این امر به دلیل پایین بودن مهارت و سهل‌انگاری در رعایت اصول صحیح رانندگی و همچنین است.

وی بر ضرورت توجه کارفرمایان به رفت و برگشت کارکنان و تامین وسیله نقلیه مناسب تاکید و اضافه کرد: در صورت بی‌توجهی به این موضوع با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این نشست گفت: نظارت، آموزش و فرهنگ سازی از مولفه های کاهش حوادث جاده ای است.

"سرهنگ سلیمی"با اشاره به دوری بعد مسافت کارگران غرب بندرعباس، ضمن اعلام آمادگی در برگزاری دوره های آموزشی و بازآموزی این دوره ها برای شرکتها و کارخانجات، خواستار استفاده حداکثری از ظرفیتها شد.

وی اضافه کرد: بمنظور نظارت و ساماندهی سرویس رفت و برگشت مناطق غرب بندرعباس که محل تجمیع شرکتها و کارخانجات بزرگ با بیشترین تعداد کارگر است، تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان سرویس ها در این خصوص ضروری است.

وی از بازرسی کار اداره کل تعاون و کار استان بعنوان بازوی توانمند در راستای اجرای نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد شرکتها و کارخانجات در خصوص سرویسهای رفت و برگشت کارگران نام برد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید