خبر فوری

۳۰ درصد ترافیک اینترنت کشور متعلق به تلگرام است/ ۴۰ میلیون کاربر از این شبکه پیام رسان استفاده می‌کنند

گفتگوبه گزارش هرمزبان به نقل از  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علیرضا شاه‌ میرزایی کارشناس فضای مجازی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (چهارشنبه، 20 دی ماه) درباره محدودیت کسب و کارهای فضای مجازی اظهار کرد: بیش از 30 درصد کل ترافیک اینترنت کشور متعلق به تلگرام است و طبق آمارهای ارائه شده 40 میلیون کاربر از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی افزود: باید پذیرفت که مردم با شبکه پیام رسان تلگرام خاطره دارند و با آن زندگی کرده‌اند لذا باید ایجاد محدودیت برای این پیام رسان را مورد بررسی قرار داد.

شاه‌میرزایی ادامه داد: معتقدم مسئله نیاز مردم به شبکه‌های پیام رسان برای مسائل ارتباطی با موضوع کسب و کار متفاوت است.

کارشناس فضای مجازی یادآور شد: خدماتی از قبیل دولت الکترونیک و بانکداری الکترونیکی از جمله خدمات حساب شده‌ای است که باید مبتنی بر تعهدات قانونی ارائه شود البته در بسیاری از کشورهای دنیا اینگونه خدمات بر روی پیام رسانها وجود دارد در حالی که هنوز چنین فرآیندی برای تلگرام در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه باید میزان و نوع خرید و فروش از طریق برخی شبکه های پیام رسان از قبیل تلگرام را مورد بررسی قرار داد، متذکر شد: اکنون حجم خرده فروشی اینترنتی در کشورمان به خوبی انجام می شود و کسب و کارهای مجازی هم در حوزه های مختلف از جمله تاکسی توانسته‌اند تمام قواعد تاکسیرانی کشور را تحت تاثیر قرار دهند در حالی که این موضوع به شبکه پیام رسانی مثل تلگرام مربوط نمی‌شود.

این خبر در حال تکمیل است… 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید