خبر فوری

3هزارمیلیارد تومان اعتباربرای بازسازی مدرسه های فرسوده کشورنیاز است

به گزارش هرمزبان به نقل از ایرنا مهرالله رخشانی ‌مهر روز چهارشنبه درحاشیه بازدید اعضای کمیسون آموزش مجلس شورای اسلامی از مدرسه های تخریبی و مراکز آموزش عالی میناب اظهارداشت:
پیش ‌بینی شده اعتبار ساخت این مدرسه ها از محل صندوق ذخیره ارزی تامین شود.
وی با اشاره به نقش مهم خیران برای کمک به دولت به منظور توسعه و نوسازی فضای آموزشی در کشور، افزود: با کمک خیران 60 درصد از مدرسه های تخریبی در کشور جمع آوری شده و برای بازسازی 40 درصد باقی مانده نیازمند تخصیص اعتبار و حمایت ویژه خیران هستیم.
رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور با اشاره به تلاش نمایندگان مجلس برای تخصیص 3 هزار میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس در برنامه ششم توسعه، خاطرنشان کرد: ما امیدوار به تحقق این موضوع هستیم.
رخشانی‌ مهر با بیان اینکه در صورت تغییر منبع تامین این اعتبار، عملیات نوسازی مدارس زودتر عملیاتی خواهد شد، گفت: با حمایت‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان و دولت در سال‌های اخیر گام‌های ارزشمندی جهت تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و تخریبی انجام شده است.
مدیرکل توسعه، تجهیز ونوسازی مدارس هرمزگان گفت: 340 مدرسه تخریبی در قالب یکهزارو598 کلاس درس دراین استان وجود دارد ، که این تعداد 592 مدرسه نیازمند مقاوم سازی است .
نوید احمدی افزود : 240 میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم سازی و بازسازی نیازمند هستیم و در شهرستان میناب با 71 مدرسه تخریبی درقالب 136 کلاس درس ، 55 مدرسه مقاوم سازی انجام شود که نیاز به 65 میلیارد تومان اعتبار می باشد .
اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی این هفته از وضعیت از مدارس تخریبی و مراکز آموزش عالی در شهرستان میناب بازدید کردند.
شهرستان میناب با 300 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق بندر عباس قرار دارد .
7194 / 6048
خبرنگار : علی نجفی ** انتشار دهنده :خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید