فرمول تازه کاخ سفید برای مبارزه با ملت ایران

به گزارش هرمزبان به نقل از مشرق،    طی روزهای موخر، شاهد تشدید پشتیبانی دونالد ترامپ ریاست جمهور ایالات متحده آمریکا و دیگر اعضای کابینه وی از اغتشاشات در ایران هستیم. این پشتیبانی ها در حالی صورت می پذیرد که ترامپ مدتی قبل و در سخنانی جنجال برانگیز ضمن استفاده از واژه جعلی«خلیج عربی»، ملت ایران را تروریست قرائت کرد. در چنین شرایطی طرفدارای ترامپ از آنچه وی آزادی ! ملت ایران می قرائت کرد، جای بسی تامل دارد. از جانب دیگر، طی روزهای آینده قرار هست کاخ سفید موضع های خود در ازاء توافق اتمی با ایران را اعلام نماید. در این مورد نکته هایی وجود دارد که لازم هست مورد توجه قرار گیرد:

1-  در این مورد نکته هایی وجود دارد که لازم هست مورد توجه قرار گیرد:1-  دولت ترامپ می خواهد میان «برجام» و «اغتشاشات ایران» رابطه ای مستقیم ایجاد کند. به عبارت خوبتر، کاخ سفید می خواهد برجام را نه بعنوان یک «پدیده مستقل حقوقی»، لکن به یک «متغیر منسوب سیاسی» مبدل کند. بر این اساس احتمال خارج شدن ایالات متحده آمریکا از توافق اتمی با ایران وجود دارد.
در این مورد سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید عنوان نمود:

««گزینه های متعددی برای عکس العمل به اعتراضات در ایران در دست داریم، تحریم و تصمیم گیری در مورد (تمدید) تعلیق تحریم ها یکی از آنان هست. به عبارت خوبتر، ممکن است دولت دونالد ترامپ در اولین ماه سال تازه میلادی (ماهی که در آن به سر می بریم) تعلیق تحریم ها بر علیه ایران را مطابق برجام تمدید نکند و به این ابزار به صورت کامل از توافق اتمی خارج گردد.»
» یکی از کلیدی ترین مشوقین ترامپ در این مورد نیکی هیلی هست. جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد نیز به ترامپ پیشنهاد داده هست تا با هدف پشتیبانی از اغتشاشگران در ایران هر چه فوری تر از برجام خارج گردد و تحریم های یکجانبه خود را دوباره بر علیه کشورمان اعمال کند. مقام های آمریکایی در صددند با تزریق ناخشنودی اقتصادی در جامعه، دست به تحریک افکار عمومی و سر انجام پشتیبانی جدّی تر از اغتشاشات پرداخت کنند. این در حالیست که ملت ایران با کاوش هوشمندانه ای که نسبت به مشی آمریکا در طول 4 دهه موخر داشته هست، این بار نیز اذن دخالت به کاخ سفید و عمّال آنرا نخواهد داد.
نیکی هیلی طی روزهای موخر نیز اهتمام کرده هست نقش مهمی را در پشتیبانی از اعتراضات و اغتشاشات در ایران ایفا کند. سفیر آمریکا در سازمان ملل در ادامه کارهای و سخنان دخالت جویانه مقام های این کشور، خواستار تشکیل نشست اضطراری در مورد ناآرامی های ایران گردید. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل خواستار تشکیل نشست خارق العاده شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک و شورای حقوق بشر این سازمان در ژنو گردید. مردم ایران در کوشش برای دست یابی به آزادی خود می باشند!» هیلی علاوه بر این مدعی گردید که اعتراضات انجام شده در ایران از سوی عوامل بیگانه ترتیب داده نشده هست. همچنینن نیکی هیلی در اظهاراتی دیگر مدعی گردیده هست که آمریکا در صدد هست صدای معترضین ایرانی به صورتی رساتر به دنیا مخابره گردد!

2- همچنینن نیکی هیلی در اظهاراتی دیگر مدعی گردیده هست که آمریکا در صدد هست صدای معترضین ایرانی به صورتی رساتر به دنیا مخابره گردد!2- بی شک، پایین ترین شبهه ای در پشتیبانی نیکی هیلی و دیگر اعضای دولت ترامپ از توسعه ناآرامی ها در ایران وجود ندارد. با این وجود نوع اظهار نیکی هیلی و پشتیبانی وی از آزادی خواهی ! و مطالبه گری ملت ایران در حالی صورت می پذیرد که وی تا حالا از هیچ گونه تلاشی در زمینه مواجهه تمام عیار با مردم ایران فروگذار نکرده هست. سخنان نیکی هیلی علت گردید تا دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نسبت به او عکس العمل نشان دهد. نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، در اطلاعیه ای نمایش  نیکی هیلی سفیر و نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل را «اشک تمساحی تهوع آور» قرائت کرد. در قسمتی از این اطلاعیه آمده هست:
« در قسمتی از این اطلاعیه آمده هست: «تهدیدات و یاوه گویی های نماینده آمریکا در سازمان ملل، پشتیبانی از خشونت طلبی و آتش افروزی در ایران به شمار می رود. امنیت و ثبات ایران در چهار دهه گذشته متکی به مردم خودش بوده و مردم ایران علی رغم جوسازی های موخر از این حقوق و دستاوردهای آن مراقبت کرده و جازه نمی دهند خشونت و ویرانگری، این حقوق ذاتی و دستاوردهای تاریخی را خراب کردن کنند، به چه علت که حافظه تاریخی ملت ایران هنوز خاطره جنایت های و ذلت تحمیلی از طریق رژیم دیکتاتوری تحت پشتیبانی آمریکا را فراموش نکرده هست.»

»اظهارات ضدایرانی نیکی هیلی، با واکنش  «ماریا زاخاروا» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه مواجه گردید. زاخاروا در صفحه “فیس بوک” برای مثال “نیکی هیلی” توان دارد تجربه نیروهای امنیتی آمریکایی در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم آمریکا در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، یا بازداشت های وسیع و اعمال فشار بر جنبش “اشغال وال استریت” برای مثال “نیکی هیلی” توان دارد تجربه نیروهای امنیتی آمریکایی در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم آمریکا در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، یا بازداشت های وسیع و اعمال فشار بر جنبش “اشغال وال استریت” یا برخورد پلیس آمریکا با اعتراضات ضدنژادپرستی در فرگوسن، را با بقیه در میان بگذارد.»

3- »3- نکته دیگر در این مورد، به پیش فرض های غلط و دروغی باز می گردد که از سوی مقام های آمریکایی و اسرائیلی در مورد اعتراضات موخر ایران مخابره می گردد.
در یکی از این موارد، “مایک پنس” در یکی از این موارد، “مایک پنس” معاون ریاست جمهور ایالات متحده آمریکا مدعی گردیده هست که دولت ترامپ دیگر اشتباه دولت قبلی (دولت اوباما) را در ازاء معترضین در ایران دنبال نمی کند! علاوه بر این سفیر سابق رژیم اسرائیلی در ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی جنجال برانگیز مدعی گردیده هست که باراک اوباما در سال 2009 میلادی با هدف به ثمر رساندن توافق اتمی با ایران، در عمل از اغتشاشات در کشورمان پشتیبانی نکرده هست! این گزاره ها، تنها ادعاهایی غلط به شمار می رود. بر همگان مسجل هست که در جریان اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388، ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیلی با تمام توان در پشتیبانی از اغتشاشگران با یکدیگر متحد گردیدند. سندهای و مدارک بسیاری در این مورد وجود دارد که قسمتی از آنان نیز منتشر گردیده و مورد توجه افکار عمومی کشورمان قرار گرفته هست، بنابراین، در این معادله تفاوتی میان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و متعاقبا دولتهای ترامپ و اوباما وجود ندارد.

پشتیبانی افرادی مثل جان کری، هیلاری کلینتون و حتی برنی سندرز از اغتشاشات موخر در ایران نشان میدهد که سران و سناتورهای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا نسبت به استراتژی کلان تشریح شده در سیاست بیگانه ایالات متحده مبنی بر تقابل تمام عیار با ملت و نظام ایران پایبند می باشند!

سر انجام این که طی هفته های آتی، ترامپ اهتمام خواهد کرد با گره زدن مستقیم برجام به اعتراضات و ناآرامی های موخر، زمینه را جهت اعمال فشار زیادتر اقتصادی و سیاسی به کشورمان مهیا کند.

مرجع: سایت بصیرت

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید